Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Micke244
#1353671
Har fått ett vinande ljud när jag kommer upp 80-100 då kommer ljudet och att det kan
Komma tidigare om det blåser mycket. Jag tror det är fläkten, det låter likadant när fläkten är avstängd i samma hastighet.
Användarvisningsbild
av Frrla
#1353764
på min -92a va det listen i framrutan. kom också mellan 70-110 beroende på utetemp och hur det blåste ute. :)
Den snabba "lösningen" eller "felsökningen" brukar vara att tejpa listen och se om det försvinner.
av Rådlös
#1353798
Tejpa där det tycks låta. Tag med dig en vän i bilen och en plastslang, ungefär en sådan som man har till vindrutespolningen. En eller två meter räcker. Håll den ena ändan till (i) örat och sök av var det låter medan ni kör.
Använd eltejp. Om man tycker det är viktigt så finns ju det i olika färger.
För alla er som inte har fått uppleva detta, så låter det som om någon amatör som sitter i passagerarsätet och försöker öva på att spela saxofon.
Användarvisningsbild
av Frrla
#1353863
de trodde jag också först. dålig video men ja vart så less så ja filmade det lilla som va just då. ibland kunde det låta lite annorlunda beroende på väder osv.
av bönan
#1354090
Det där är rutlisten, alla dagar i veckan. Lät exakt så på min 240 efter att jag bytt ruta och fått den nyare listen monterad. Berodde på dålig limning och efter att jag limmat den ordentligt har det aldrig kommit tillbaka.
Vågar jag köra?

Går att köra, tänk dock på b[…]

Samma prylar 850/v70?

Hej Är det samma elhissar och elspeglar p&ar[…]

V70 motor till 850

Okej tack för svar :-)

Kinna Filmen ( Stig Helmer story) Skickat fr&ar[…]