Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bobbyofswe
#1353916
Jag tycker att det är kallt om fötterna länge i nya XC60 när man kör med autoklimat. Det torkar inte upp på golvet och blir inte riktigt varmt. Måste öka temperatur till åtminstone 23 grader och rikta fläkten mot golvet.

Hade en V90 innan och hade inte alls samma upplevelse i den. Autoklimat på 21 grader och det blev en jämn och skön temperatur.

Någon annan som upplever det? Hur har ni kommit till rätta med det?

Skickat från min GM1913 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Jefe
#1354018
Har inte heller märkt av att det är kallt om fötterna.
Har autoklimat på och 22 grader.
av Lelepip
#1364568
Hej ser att du upplever samma problem som jag att det är kallt om benen i X60. Har konstaterat att det blåser kall luft från det stora hålet på vänster sida på förarsidan (där "serviceporten" sitter). När det kommer varm luft i övriga bilen blåser det kallt därifrån. Det håller på ca 10 mil tills det verkar som bilen blir varmare totalt. Sedan är det alltid kallare runt vänsterben.
Har testat olika sätt att bli av med det, men jag har konstaterat att om jag sätter på återcirkulationen så slutar det blåsa kallt!
Undrar om det är något fel på just detta ex? Har aldrig haft problem men någon av mina S80 och X60 tidigare
#1484722
Nu väcker jag en gammal tråd till liv.

Har gått från V70 till V90 sedan någon vecka. Upplever precis som trådstartaren att det drar kallt från hålet där serviceporten sitter.

Har inte åkt några längre sträckor än, 5 mil som mest, men det blir inte bättre för att kupén blivit genomvarm.
Vänsterbenet är konstant kallt. Vi har inte heller haft särskilt kallt, runt nollan.

Ska det sitta en lucka för att täcka hålet? Tycker det ser lite konstigt och "billigt" ut utan det?

Inbillade mig först att det var beroende på fartvind, men det är lika starkt blås även vid stillastående och tomgång.

Är ju ett I-landsproblem egentligen. Det är ju inte så att jag får köldskador, men det drar tydlig ned upplevelsen av en i övrigt skön bil.

Någon som upplevt detta och kommit tillrätta med det?
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]