Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

#1353933
Hade absolut inte accepterat detta. Tycker mer att det är "Vit Solid-lack" än Crystal-white på den vänstra sidan...
Jag som fick omlackerad motorhuv och taket blev perfekt(Skobes i Katrineholm anlitade en lackerarfirma vid Djulö som utförde arbetet). Dom sa även till Skobes att dom inte var nöjda med resultatet och gjorde om 2-4 gånger tills det blev bra INNAN Skobes inspekterade OCH sen ringer sin kund och säger att bilen är klar och man kan hämta den. Även vid avhämtningen fick jag dubbelkolla om jag var nöjd med resultatet(hade tur att det var soligt så kunde inspektera noggrannare/ur olika vinklar). flawless och nöjd.
#1353967
PalleH skrev: sön 15 dec 2019, 15:49
Fjonsson skrev: sön 15 dec 2019, 15:36 Man ska vara noga när man väljer lackverkstad. Jag valde en med egen lackering. Hålla ner antalet inblandade...
Jag har Volvia och trodde väl att Volvo kunde detta.
Man väljer själv vilken volvoverkstad man lämnar till. Man kan åka runt och intervjua ett par och låta dom sälja in sig.
Riktmärke för mig är relativt liten men med egen lackverkstad.
Mitt val föll på stendahls bil i lilla edet. Perfekt resultat och transparent process. Inga problem att inspektera under arbetets gång...
#1353991
Fjonsson skrev: sön 15 dec 2019, 20:21
PalleH skrev: sön 15 dec 2019, 15:49
Fjonsson skrev: sön 15 dec 2019, 15:36 Man ska vara noga när man väljer lackverkstad. Jag valde en med egen lackering. Hålla ner antalet inblandade...
Jag har Volvia och trodde väl att Volvo kunde detta.
Man väljer själv vilken volvoverkstad man lämnar till. Man kan åka runt och intervjua ett par och låta dom sälja in sig.
Riktmärke för mig är relativt liten men med egen lackverkstad.
Mitt val föll på stendahls bil i lilla edet. Perfekt resultat och transparent process. Inga problem att inspektera under arbetets gång...
Att köra runt och intervjua olika Volvo verkstäder hade jag inte tid till,men kan förstå din anledning. :-)
Detta får bli ett gör om gör rätt tillfälle helt enkelt,de kan inte snacka bort detta resultat.

Tack alla som kommenterat och gett mig moralist stöd att detta verkligen inte är ok.

Jag återkommer med uppdateringar 👍😉
#1353998
PalleH skrev:
Fjonsson skrev: sön 15 dec 2019, 20:21
PalleH skrev: sön 15 dec 2019, 15:49 Jag har Volvia och trodde väl att Volvo kunde detta.
Man väljer själv vilken volvoverkstad man lämnar till. Man kan åka runt och intervjua ett par och låta dom sälja in sig.
Riktmärke för mig är relativt liten men med egen lackverkstad.
Mitt val föll på stendahls bil i lilla edet. Perfekt resultat och transparent process. Inga problem att inspektera under arbetets gång...
Att köra runt och intervjua olika Volvo verkstäder hade jag inte tid till,men kan förstå din anledning. :-)
Detta får bli ett gör om gör rätt tillfälle helt enkelt,de kan inte snacka bort detta resultat.

Tack alla som kommenterat och gett mig moralist stöd att detta verkligen inte är ok.

Jag återkommer med uppdateringar 👍😉
Jag gjorde det för att jag inte har tid att tjafsa om ett lackjobb i evigheter. Done that. Been there...
#1354007
Fjonsson skrev: sön 15 dec 2019, 21:29
PalleH skrev:
Fjonsson skrev: sön 15 dec 2019, 20:21

Man väljer själv vilken volvoverkstad man lämnar till. Man kan åka runt och intervjua ett par och låta dom sälja in sig.
Riktmärke för mig är relativt liten men med egen lackverkstad.
Mitt val föll på stendahls bil i lilla edet. Perfekt resultat och transparent process. Inga problem att inspektera under arbetets gång...
Att köra runt och intervjua olika Volvo verkstäder hade jag inte tid till,men kan förstå din anledning. :-)
Detta får bli ett gör om gör rätt tillfälle helt enkelt,de kan inte snacka bort detta resultat.

Tack alla som kommenterat och gett mig moralist stöd att detta verkligen inte är ok.

Jag återkommer med uppdateringar 👍😉
Jag gjorde det för att jag inte har tid att tjafsa om ett lackjobb i evigheter. Done that. Been there...
Jo jag förstår din poäng och syn på det hela 👍
#1354027
Man är alltid grundlurad när man lämnar in något det måste vi inse för det är inte många som känner nån heder i att göra ett fint jobb längre. Men det där är fan inte godtagbart ens. Åk tillbaka så klåparen får göra om o göra rätt. 2 olika färger fy fan.
Värre än ärlige Mu..... lack o plåt på hörnet.
Slutsteg original

Undrar var sitter slutsteget till original woofern[…]

Missljud höger bak v60cc II

Hade tråkigt missljud i höger bakvagn p[…]

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]