Moderator: Moderatorer

#1353602
Lockis skrev:
EbbevonVolvo skrev:Glasbehandling av vindruta, bakruta och backkamerans lins.
Rengöring av torkarbladen.
20191213_150007.jpg
20191213_145736.jpg
Länge sedan jag gjorde det senast, nästan ett år sedan. Kände att det verkligen var dags igen. Använder ett billigt alternativ från ett välkänt företag som en gång i tiden bara hade grejor till bilar. Bil-någonting heter dom. Man får göra det oftare bara, då hållbarheten är sämre än dom bästa.

Brukar även ta detta på fönstren i huset! Där håller det längre, och behöver inte putsa fönstren speciellt ofta. :-)
Ser bra ut!
Hur funkar det på linsen? Märker du någon skillnad i hur länge du kan köra utan att rengöra ordentligt?
Svårt och svara på, men visst inbillar jag mig att det hjälper. Är det riktigt skitigt på vägarna så hjälper nog bara ett spolarmunstycke eller en torkare. Har funderat på ett spolarmunstycke, vatten är ju draget ut i bakluckan. Spola bakrutan så får linsen också en dusch.
Vem blir först?
#1353606
EbbevonVolvo skrev:
Lockis skrev:
EbbevonVolvo skrev:Glasbehandling av vindruta, bakruta och backkamerans lins.
Rengöring av torkarbladen.
20191213_150007.jpg
20191213_145736.jpg
Länge sedan jag gjorde det senast, nästan ett år sedan. Kände att det verkligen var dags igen. Använder ett billigt alternativ från ett välkänt företag som en gång i tiden bara hade grejor till bilar. Bil-någonting heter dom. Man får göra det oftare bara, då hållbarheten är sämre än dom bästa.

Brukar även ta detta på fönstren i huset! Där håller det längre, och behöver inte putsa fönstren speciellt ofta. :-)
Ser bra ut!
Hur funkar det på linsen? Märker du någon skillnad i hur länge du kan köra utan att rengöra ordentligt?
Svårt och svara på, men visst inbillar jag mig att det hjälper. Är det riktigt skitigt på vägarna så hjälper nog bara ett spolarmunstycke eller en torkare. Har funderat på ett spolarmunstycke, vatten är ju draget ut i bakluckan. Spola bakrutan så får linsen också en dusch.
Vem blir först?
Haha, är det något jag har att klaga på när det kommer till min V60, så är det hur skitig linsen blir så fort det blir minsta fuktigt på vägarna.
Har nyss fått barn och då öppnades det upp en helt ny värld av produkter, bland annat en liten trasa som går att köpa på svenska möbelvaruhuset. Det ligger nu ett par sådana i bilen som funkar bra att torka av speglar och kamera med vid tråkigt väder :-D
#1353744
Lärde mig igår kväll efter en sväng på stan att jag är smidig nog att kunna ta mig till förarplats från passagerarsidan. Älskar folk som inte bryr sig om att andra ska ta sig i och ur bilen vid parkering...
#1353760
Hallå! Det här vädret är ju inte superkul. Har en vit V40 R-design som ser hemsk ut efter att ha rullat runt lite. Hur gör ni, spolar ni av bilen så ofta som möjligt eller har ni gett upp och väntar på bättre väder? Jag försöker spola av min en gång i veckan iallafall men tråkigt när det inte syns efter en timme :P
#1353771
cgullin skrev: lör 14 dec 2019, 20:24 Hallå! Det här vädret är ju inte superkul. Har en vit V40 R-design som ser hemsk ut efter att ha rullat runt lite. Hur gör ni, spolar ni av bilen så ofta som möjligt eller har ni gett upp och väntar på bättre väder? Jag försöker spola av min en gång i veckan iallafall men tråkigt när det inte syns efter en timme :P
Kör Max 40km/h vid våt vägbana Så bli det inte så skitigt :-) :-) :-)
#1353773
Micce1980 skrev: lör 14 dec 2019, 21:20
cgullin skrev: lör 14 dec 2019, 20:24 Hallå! Det här vädret är ju inte superkul. Har en vit V40 R-design som ser hemsk ut efter att ha rullat runt lite. Hur gör ni, spolar ni av bilen så ofta som möjligt eller har ni gett upp och väntar på bättre väder? Jag försöker spola av min en gång i veckan iallafall men tråkigt när det inte syns efter en timme :P
Kör Max 40km/h vid våt vägbana Så bli det inte så skitigt :-) :-) :-)
Jag kör med en 1a framför, så min bil blir lika skitig på taket som på sidorna... ;-)
Det bästa är väl att regelbundet åtminstone spola bilen, så inte skiten får ett så bra fäste.
Underspolning är minst lika viktigt vintertid som att spola lacken. Detta glömmer många...
#1353774

cgullin skrev:Hallå!
Försöker spola av bilen och torka ur dörrgångar en gång i veckan, ingen större idé att seriöstvätta under vintern för min del.
Det blir en hel del dammsugning istället.
#1353899
fjohan82 skrev: sön 15 dec 2019, 14:11 Tvättat :-)

20191215_130425-3024x2268-2268x1701.jpg
Vänta där, jag kommer :)

Fick en impuls och tittade på en XC60 idag men den blev såld innan vi hann blinka. Blev dock sugen på en sådan nu men gillar och saknar inte mycket med V60 o andra sidan. Man skaffar sig huvudbry ibland :)
#1353962
Jag har märkt att det blivit ett streck när torkaren på förarsidan varit på. Konstaterade att gummit har åkt ur spåret. Bytt till ett annat torkarblad, från Biltema, för tillfället. Kanske går att fixa så att gummilisten sitter korrekt igen.
Bilagor
IMG_20191215_112200.jpg
IMG_20191215_112200.jpg (805.18 KiB) Visad 579 gånger
  • 1
  • 1234
  • 1235
  • 1236
  • 1237
  • 1238
  • 1849

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]