Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fkullberg
#1353583
JohanRCH skrev: fre 13 dec 2019, 17:13 Beställde precis en V90 CC med teknik-, lounge- och klimatpaket samt mycket annat. Hur och när kommer jag kunna följa byggnationen, så jag ser leveranstiden?
Tog runt 2 veckor för mig :-)
av XC888
#1353585
SundanceKid skrev: fre 13 dec 2019, 16:24 Men rutorna är väl tonade på fabrik?
Blir lite orolig när jag läser att handlaren tonar rutor, de vill jag inte veta av på min iallafall.
På min gamla V90 t5r så är det fabrikstonat och hoppas även det är så på nya T8:an
Jag hade dubbel och trippel kollat upp detta!

När jag beställde min XC60 så beställde jag den med halvautomatisk dragkrok. Efter några dagar så insåg jag att handlaren hade lagt upp dragkroken som tillbehör och inte som en option. Detta upplägg skulle innebära att dragkroken skulle bli eftermonterad hos handlaren, och inte monterad i fabrik. Jag skulle spara in några få tusenlappar på det upplägget, men jag ändrade det till en option...

Jag har också läst på forum att vissa får sin toning installerad hos handlaren, men de verkar vilja ha det så.
av Lockis
#1353591
SundanceKid skrev:Men rutorna är väl tonade på fabrik?
Blir lite orolig när jag läser att handlaren tonar rutor, de vill jag inte veta av på min iallafall.
På min gamla V90 t5r så är det fabrikstonat och hoppas även det är så på nya T8:an
Det finns fabriks tonat och sen finns det film tonat.
Vissa väljer att det ska tonas hos ÅF för att få en mörkare toning.
JohanRCH skrev:Beställde precis en V90 CC med teknik-, lounge- och klimatpaket samt mycket annat. Hur och när kommer jag kunna följa byggnationen, så jag ser leveranstiden?
Det bör dyka upp i https://minvolvo.volvocars.se/web/login ganska snabbt. Om du har ett konto.
Annars skapar du ett och lägger till bilen enligt infon sidan ber om.
av Lockis
#1353592
XC888 skrev:Jag har också läst på forum att vissa får sin toning installerad hos handlaren, men de verkar vilja ha det så.
Japp, om man vill ha det mörkare/ljusare än vad fabrikstonat ger så gör man det hos handlaren.
av fkullberg
#1353608
Jag valde fabrikstonat, tog mörk. Den var alldeles för ljus för min smak. Så till min nya valde jag mörk solfilm hos ÅF. Hade mörk solfilm på min förrförra bil från ÅF och den är mycket mörkare än från fabrik :-D

Men är väl smaksak, men jag vill se bra ut men inte att man ska se ett skit in och då dög inte fabrikstonat för min del.
av JohanRCH
#1353832
Beställde en V90 CC i fredags 13 dec, fick leveranstid i MinVolvo idag till v. 13. Dvs. 14 veckor totalt.
av Lockis
#1353845
SundanceKid skrev: sön 15 dec 2019, 09:12 Tonade rutor står med på MIN VOLVO. Vad innebär det?
Att du beställt tonade rutor?
av SundanceKid
#1353849
Men tonas de hos handlarn eller inte då?
Självklart vet jag exakt vad jag beställt men blir osäker när vissa får filmen hos handlarn vilket jag absolut inte vill.
Känns fel när man beställer bil för över 700k att nån ska tona bilen innan leverans....
av Lockis
#1353857
SundanceKid skrev: sön 15 dec 2019, 10:30 Men tonas de hos handlarn eller inte då?
Självklart vet jag exakt vad jag beställt men blir osäker när vissa får filmen hos handlarn vilket jag absolut inte vill.
Känns fel när man beställer bil för över 700k att nån ska tona bilen innan leverans....


Vissa får inte film från handlaren. Detta har du fått förklarat för dig tidigare.
Vissa VÄLJER att handlaren ska tona med film för att få ett annat ljusinsläpp än vad man får från fabrik...
  • 1
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 100
XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]

Nytt avgasrör B234F

Väntar på delar till avgassystemet. Plo[…]

Kolla på skruvat, det verkar ha en del. M&a[…]

Volvo EX40 billigast att serva

Är ju faktiskt den enda av tillverkarna som &[…]