Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1353757
William85 skrev:Kolla Volvos artikelnummer i VIDA och sök på det, de brukar vara bättre med den referensen än koppling till reg nummer, speciellt de tyska sidorna
Tack för tipset. Fanns tre olika där också så fick gå på chassienr. Gick in på Mekster och där står det att den givaren med samma OEM-nr inte passar min bil. Istället föreslås en med OEM som inte finns i VIDA.
Enligt VIDA skall det vara 31423572 och enligt Mekster skall det vara 30793929.

Hur som helst så hade jag isär kontakten men allt såg bra ut. Ohmade sensorn och det var konstant 6.5kohm men det jag sett innan så borde det varit 1.5kohm.
Har inte haft felmeddelande på ett par dagar så avvaktar och återkommer det så får jag luska vidare i vilken sensor jag skall ha.
#1361541
Felet återkom och blev mer och mer frekvent. Hade felmeddelande i displayen på krockvarning, ABS, city safety och däcktryckssensorer.

Köpte en 31423572, raderade alla felkoder och den har nu gått 1 vecka utan ngt meddelande så problemet är löst.

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske?

Jag har svårt att hålla med om att e[…]

Slutsteg original

Slutsteget, som är aktivt, sitter på ba[…]