Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lockis
#1353148
pellemando skrev: ons 11 dec 2019, 13:17
Lockis skrev:Kan nu bekräfta att man får mail när bilen är byggd
Såg nu att bilen fått status byggd, men inget mejl...
MM vill med att min ska vara hos ÅF tidigare om den blev klar nu, va fan ska det ta 14 dagar för transport för? Sen undrar vad gör egentligen ÅF med bilen innan leverans?
Det tar inte 14 dagar för transport.
Men det är säkerligen fler än din bil som ska fixas med ;-)

Dem eftermonterar en del utrustning hos ÅF samt servar och putsar lite.

Vinterdäcken ska monteras.
av pellemando
#1353180
Lockis skrev:Det tar inte 14 dagar för transport.
Men det är säkerligen fler än din bil som ska fixas med ;-)
Dem eftermonterar en del utrustning hos ÅF samt servar och putsar lite.
Vinterdäcken ska monteras.
Jo det förstår jag, men tycker ändå 14 dagar är lite väl länge, fast det är helgdagar o grejer

Vilka grejer eftermonterar dom?
av Lockis
#1353182
pellemando skrev: ons 11 dec 2019, 15:40
Lockis skrev:Det tar inte 14 dagar för transport.
Men det är säkerligen fler än din bil som ska fixas med ;-)
Dem eftermonterar en del utrustning hos ÅF samt servar och putsar lite.
Vinterdäcken ska monteras.
Jo det förstår jag, men tycker ändå 14 dagar är lite väl länge, fast det är helgdagar o grejer

Vilka grejer eftermonterar dom?
Oj,

Dem dem eftermonterar allt som står under tillbehör på din beställning. T,ex stänkskydd och dragkrok.

Säljaren hoppades att min bil skulle kunna levereras den 3/1 men då ska dem tona rutor och lägga på lackskydd med.
av pellemando
#1353429
Lockis skrev:Oj,

Dem dem eftermonterar allt som står under tillbehör på din beställning. T,ex stänkskydd och dragkrok.

Säljaren hoppades att min bil skulle kunna levereras den 3/1 men då ska dem tona rutor och lägga på lackskydd med.
Idag kom mejl ifrån Volvo att bilen var tillverkad WOOP WOOP! Sido fråga, kan ÅF även tona fram rutorna (förare och passagerare fram)? Är lite inne på lackskydd jag med, men tror det blir Tershine Refract efter skynket dragits bort, borde väl duga?
av Lockis
#1353432
pellemando skrev:
Lockis skrev:Oj,

Dem dem eftermonterar allt som står under tillbehör på din beställning. T,ex stänkskydd och dragkrok.

Säljaren hoppades att min bil skulle kunna levereras den 3/1 men då ska dem tona rutor och lägga på lackskydd med.
Idag kom mejl ifrån Volvo att bilen var tillverkad WOOP WOOP! Sido fråga, kan ÅF även tona fram rutorna (förare och passagerare fram)? Är lite inne på lackskydd jag med, men tror det blir Tershine Refract efter skynket dragits bort, borde väl duga?

Kan kan dem säkert, gör dem det? Osäkert. Volvo har väl 15% på alla rutor från fabrik iaf?

Jag kommer prova Lahega Lacksyddet på min som görs av ÅF. I värsta fall kommer jag köra bort på Ditec och lägga på deras i efterhand om lahega är riktigt kasst.
av Xanthopteryx
#1353446
pellemando skrev:
Lockis skrev:Oj,

Dem dem eftermonterar allt som står under tillbehör på din beställning. T,ex stänkskydd och dragkrok.

Säljaren hoppades att min bil skulle kunna levereras den 3/1 men då ska dem tona rutor och lägga på lackskydd med.
Idag kom mejl ifrån Volvo att bilen var tillverkad WOOP WOOP! Sido fråga, kan ÅF även tona fram rutorna (förare och passagerare fram)? Är lite inne på lackskydd jag med, men tror det blir Tershine Refract efter skynket dragits bort, borde väl duga?
Så länge de håller sig till lagen (genomsläpplighet på vindrutan skall vara minst 75% och sidorutorna fram minst 70%, och då räknas alltså jämfört med utan ruta så det är inte 75 och 70 jämfört med befintlig ruta) så är det klart att de kan, om de har kunskapen och viljan.
av SundanceKid
#1353559
Men rutorna är väl tonade på fabrik?
Blir lite orolig när jag läser att handlaren tonar rutor, de vill jag inte veta av på min iallafall.
På min gamla V90 t5r så är det fabrikstonat och hoppas även det är så på nya T8:an
av JohanRCH
#1353574
Beställde precis en V90 CC med teknik-, lounge- och klimatpaket samt mycket annat. Hur och när kommer jag kunna följa byggnationen, så jag ser leveranstiden?
  • 1
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 100

Låter lite dumt men har du nollställt b[…]

Uppdatering på resultatet. Det var rattl&ari[…]

Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]