Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Monnier
#1353365
Klabbe65 skrev:
Då är det ju bara att hoppas att den kommer till dess och lycka till med din nya bil :-)
Min säljare är grym.
Nu är däcken på plats hos dem. Bilen har planerat leveransdatum till dem 18/12
Så om allt går som det ska hämtar jag den 23/12 :D
av Insjö78
#1353403
SWEiNSANE skrev: ons 11 dec 2019, 19:02 Så, nya bilen är nu beställd, leverans april/maj :-)

Volvo V60 T6 Twin Engine R-Design
Osmium grå
Teknikpaket Pro
Lastpaket
Borttag emblem baklucka (inkl. Volvo)
Bowers & Wilkins
Mörktonade rutor
Dragkrok halvautomatisk
Sommar 19" 5-Triple Spoke Matt Black DC
Vinter 18" 5 Y-ekrad svart DC Continental IceContact 2
Stänkskydd fram och bak
Lastrumsmatta
Lackskydd
Oj oj, den kommer se grym ut! Nu är det bara till att vänta..... Förmodar att lackskyddet ska läggas på av åf?
Användarvisningsbild
av SWEiNSANE
#1353459
Tack! Lackskydd, borttag av Volvo på bakluckan och montering av plastfilm på bakre kofångaren som skydd när man lastar bagaget göra av lokal firma på uppdrag av Volvohandlaren.

La även till de dubbla integrerade slutrören så det kommer också bidra till utseendet
av Insjö78
#1353465
Ok, beställde med ett lackskydd till min bil, sen i efterhand kom jag och tänka på om det läggs på vid fabrik eller om åf gör det, lite nyfiken på vad för grejer dom använder. Men klart är ju bara att höra med åf ;-) . Och dubbla slutrör med!, riktigt nice!
av Klabbe65
#1353469
Monnier skrev: tor 12 dec 2019, 15:46
Klabbe65 skrev:
Då är det ju bara att hoppas att den kommer till dess och lycka till med din nya bil :-)
Min säljare är grym.
Nu är däcken på plats hos dem. Bilen har planerat leveransdatum till dem 18/12
Så om allt går som det ska hämtar jag den 23/12 :D
Igår ringde min säljare och frågade om jag ville komma och hämta bilen i nästa vecka 👍
Är 🎉upptagen hela måndagen 😥 men på tisdag förmiddag hämtar jag den 👍😀🎉
av Monnier
#1353470
Klabbe65 skrev:
Monnier skrev: tor 12 dec 2019, 15:46
Klabbe65 skrev:
Då är det ju bara att hoppas att den kommer till dess och lycka till med din nya bil :-)
Min säljare är grym.
Nu är däcken på plats hos dem. Bilen har planerat leveransdatum till dem 18/12
Så om allt går som det ska hämtar jag den 23/12 :D
Igår ringde min säljare och frågade om jag ville komma och hämta bilen i nästa vecka Bild
Är Bildupptagen hela måndagen Bild men på tisdag förmiddag hämtar jag den BildBildBild
Grattis!


Jag är i Göteborg hela nästa vecka...
Så kan hämta min bil tidigast 23/12 även om den skulle vara klar nästa vecka.

Men jag fick en bild på däck och fälg av min säljare :)


Skickat från min SM-G965F via Tapatalk

image001.jpg
Användarvisningsbild
av SWEiNSANE
#1353479
Insjö78 skrev: fre 13 dec 2019, 05:25 Ok, beställde med ett lackskydd till min bil, sen i efterhand kom jag och tänka på om det läggs på vid fabrik eller om åf gör det, lite nyfiken på vad för grejer dom använder. Men klart är ju bara att höra med åf ;-) . Och dubbla slutrör med!, riktigt nice!
Min åf kan lägga lackskydd själva men då jag kört med den lokala rekondfirman i en massa år så blev det naturligt att fortsätta där. Har inte kollat upp detaljerna men då man numera kan välja lackskydd i Bygg din Volvo för typ 3995kr så torde Volvo själva kunna lägga det direkt från fabrik eller så lägger man till det vid beställning och sen gör åf det.
av Lockis
#1353494
SWEiNSANE skrev: fre 13 dec 2019, 07:18
Insjö78 skrev: fre 13 dec 2019, 05:25 Ok, beställde med ett lackskydd till min bil, sen i efterhand kom jag och tänka på om det läggs på vid fabrik eller om åf gör det, lite nyfiken på vad för grejer dom använder. Men klart är ju bara att höra med åf ;-) . Och dubbla slutrör med!, riktigt nice!
Min åf kan lägga lackskydd själva men då jag kört med den lokala rekondfirman i en massa år så blev det naturligt att fortsätta där. Har inte kollat upp detaljerna men då man numera kan välja lackskydd i Bygg din Volvo för typ 3995kr så torde Volvo själva kunna lägga det direkt från fabrik eller så lägger man till det vid beställning och sen gör åf det.
Det är ÅF som lägger på ett skydd från Lahega :)
  • 1
  • 131
  • 132
  • 133
  • 134
  • 135
  • 312

Mina socklar till varselljus (och p-ljus) har &quo[…]

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]