Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Verkmästarn
#1352956
Jag har också beställt Tibber och inte fått min Watty ännu trots jag väntat över 2 månader. Hur stor är risken man blir utan ersättning om man inte hinner få iväg ansökan innan den 11/12? Jag tänkte det borde vara fördel att vara först i kö nästa år än sist i kö detta året, men jag är kanske helt fel på det?
av pellemando
#1352959
joel80 skrev:Hej

Jag såg till att dra så att det skulle klara 32A trefas (vilket är Easee högsta) i framtiden. Det var så pass liten skillnad ändå i kabelkostnad sett till hela installationen, samt att man ju får bidrag för det också.
Jag har också 20A i huset och satte det som säkring på laddaren. Jag har även Watty och då styr laddaren hur mycket den drar beroende på belastning i huset i övrigt. Så när det inte drar mycket på andra saker laddar bilen i upp till 20A. (Sen kan man ställa ner maxladdning i appen också om man vill.)
Huvudbrytare för laddaren separat behövs inte om du själv inte vill ha, och jordfelsbrytare typ B är inbyggd i Easee laddaren så det behövs inte heller.
Tack för input, ska dock inte kvar här så länge till så det blir nog inget mer bil byte. Då beställer jag allt utan jordfelsbrytaren på en gång nu
Användarvisningsbild
av joel80
#1352964
Verkmästarn skrev:Jag har också beställt Tibber och inte fått min Watty ännu trots jag väntat över 2 månader. Hur stor är risken man blir utan ersättning om man inte hinner få iväg ansökan innan den 11/12? Jag tänkte det borde vara fördel att vara först i kö nästa år än sist i kö detta året, men jag är kanske helt fel på det?
Du kan ju be Tibber skicka fakturan nu ändå så kan du ta med det i kostnaden?
Det går ju fint att installera laddaren innan Watty.
av ak84
#1352973
Vad har ni fått att 11/12 är sista dagen att ansöka om bidrag?
Jag skickade in idag och fick beslut en timme senare att pengarna betalas ut inom 10 dagar.
av Bruce71
#1353169
Ja för 2019 års pengar är 12:e sista dagen. Bidraget ligger med i den budget som ska antas av Riksdagen den 18:e dec så det lär kicka igång i början av nästa år igen.
av pellemando
#1353177
ak84 skrev:Vad har ni fått att 11/12 är sista dagen att ansöka om bidrag?
Jag skickade in idag och fick beslut en timme senare att pengarna betalas ut inom 10 dagar.
Jag hittar inget om det datumet på nån sida mer än en artikel i expressen eller vad det var, hittar inte den längre. Men jag fick samma som du, fyllde i och nån timme senare fick jag beslutet.
av tilldavid
#1353468
Är förlängt till 18 dec för 2019.
https://www.naturvardsverket.se/Stod-i- ... tpersoner/
Har samma dilemma, har fått Easee men inte watty som jag väntat på ca 2 månader. Vill inte dra hit elektriker innan jag fått allt.
av Glenn3
#1353478
tilldavid skrev:Är förlängt till 18 dec för 2019.
https://www.naturvardsverket.se/Stod-i- ... tpersoner/
Har samma dilemma, har fått Easee men inte watty som jag väntat på ca 2 månader. Vill inte dra hit elektriker innan jag fått allt.
Jag har inte heller fått min Watty men fick sladdarna till den tillsammans med laddboxen så jag bad elektrikern sätta fast sladdarna så kan jag bara koppla in Watty när jag får den.
Användarvisningsbild
av Verkmästarn
#1353481
tilldavid skrev: fre 13 dec 2019, 06:09 Är förlängt till 18 dec för 2019.
https://www.naturvardsverket.se/Stod-i- ... tpersoner/
Har samma dilemma, har fått Easee men inte watty som jag väntat på ca 2 månader. Vill inte dra hit elektriker innan jag fått allt.
Precis som jag. Vill inte ta in elektrikern innan allt är på plats och känner inte för att betala räkningen till Tibber innan jag fått alla delarna. Ganska besviken på tiden det hela tagit. Har fortfarande inte fått min Watty trots jag var lovad den i Oktober. Kundtjänst på Tibber har dock varit bra och självmant skickat ut uppdateringar i ärendet.
Med facit på hand hade jag nog faktiskt hellre köpt någon annan box.
av pellemando
#1353484
Verkmästarn skrev: fre 13 dec 2019, 07:33
tilldavid skrev: fre 13 dec 2019, 06:09 Är förlängt till 18 dec för 2019.
https://www.naturvardsverket.se/Stod-i- ... tpersoner/
Har samma dilemma, har fått Easee men inte watty som jag väntat på ca 2 månader. Vill inte dra hit elektriker innan jag fått allt.
Precis som jag. Vill inte ta in elektrikern innan allt är på plats och känner inte för att betala räkningen till Tibber innan jag fått alla delarna. Ganska besviken på tiden det hela tagit. Har fortfarande inte fått min Watty trots jag var lovad den i Oktober. Kundtjänst på Tibber har dock varit bra och självmant skickat ut uppdateringar i ärendet.
Med facit på hand hade jag nog faktiskt hellre köpt någon annan box.
Är det inte bättre o få allt utom wattyn installerad så du kan nyttja bidraget, och sen bara sätta dit wqttyn?
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
säkring volvo v70n 2000 2,4t

Enligt Volvos gamla EWD ,skulle V70 -00 ha 4 s&aum[…]

Tja!! Varken ljusen till regplåtsbelysingen[…]

Kan det vara någon glapp eller något l[…]

Hej, jag har en Volvo V70 2005 mod D5. Den har f&a[…]