Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1343456
Då var jag förbi Bilia idag och de har en lösning framme för två motoralternativ, vet inte vilka men inte till min D4-15. På den ena varianten gör sensorn för temp i insugningröret rent och mjukvaran uppdateras. På den andra tillkommer byte av slangar till kylaren för EGR. Nästa motorvariant kommer ha en lösning framme v.948 och den fjärde (och sista?) kommer v.011 .
#1345246
Jag har inte fått nåt brev, passade på att fråga hos lokala Volvohandlaren idag när jag hämtade reservdelar och fick svaret att det inte står något i systemen om att min bil ska åtgärdas. Är det nån här som har en s/v60 classic med D3 motor som fått meddelande om att bilen ska fixas pga. detta felet?

Min mor har fått brev om åtgärd på sin V60 D2 MY17, tillverkad 2017-01, men jag har inte fått nåt på min MY18 som är tillverkad 2017-06. Självklart kan Volvo haft kännedom om problemet redan då och fört in ändringar mellan de två bilarna är byggda, men det verkar osannlokit då informationen till allmänheten kom ut först i somras. Mig veterligen jobbar man med lösningarna parallellt, och om man har nåt som är redo för produktion borde man kunna byta ut detaljer på redan tillverkade bilar vid samma tidpunkt.
#1378398
Har min V40 D3-2017 inne för lagning av AC’n nu och mekanikern sa att dom skulle fixa något med egr samtidigt, något dom tydligen gör på alla dessa motorer som ett led i nån åtgärd. Frugan som sköter kommunikationen med dom, så ja, ni förstår :-) . Nån som vet specifikt vad som görs, vad åtgärden av våra motorer mynnade ut i?

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen

finns det någon säkring till elbackspeg[…]

Funka dom innan bytet? Funkar inte i min heller s[…]