Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lockis
#1352094
Dontomase skrev: tor 05 dec 2019, 08:36 Ni som nyss hämtat ut era bilar, vilken växelspak får man till automaten?
Är det den mer klassiska fysiska eller den lilla (fula) :-) vilket är en elektronisk om jag fattat rätt.

Väntar och väntar på min V60 planerad leverans v6 men kan ju tycka de får skynda på lite nu då sista ändringsdatum är passerat.
Det är fortfarande den "klassiska" den elektroniska kommer införas med mildhybriderna verkar det som. Och när det blir B motorer på V60 är det ingen som vet ännu (tror jag)
av Lockis
#1352095
Mathiasjson skrev: tor 05 dec 2019, 09:12
Lockis skrev: tor 05 dec 2019, 07:34
Mathiasjson skrev: tor 05 dec 2019, 07:00

Trevligt ju! Då har vi typ samma specs 😊 Bara att jag valde bort pro då HUD och 360vkameran kände jag att jag kunde leva utan 😊 Tråkigt att skiljas men bra tröst "present" ändå :P
Då jag har lanserings modellen ingick ingen 360 kamera :-o
Men HUD är det bästa och sämsta valet jag gjort.
Sämsta för att det är svårt att köra bil utan idag :-D
Jaha okej😂

Hade en lånebil med HUD förra vintern o tyckte inte riktigt om den faktiskt så kände att jag klara mig utan :-)
En Volvo Hud? Har sett andra märkes hud displayer och volvo/bmw är väl dem jag tycker lyckats bäst. Renault är galet dålig :-o
av Mathiasjson
#1352100
Lockis skrev: tor 05 dec 2019, 09:16
Mathiasjson skrev: tor 05 dec 2019, 09:12
Lockis skrev: tor 05 dec 2019, 07:34

Då jag har lanserings modellen ingick ingen 360 kamera :-o
Men HUD är det bästa och sämsta valet jag gjort.
Sämsta för att det är svårt att köra bil utan idag :-D
Jaha okej😂

Hade en lånebil med HUD förra vintern o tyckte inte riktigt om den faktiskt så kände att jag klara mig utan :-)
En Volvo Hud? Har sett andra märkes hud displayer och volvo/bmw är väl dem jag tycker lyckats bäst. Renault är galet dålig :-o
Ja, de va en v60 😊 Är väl att jag inte va van och så 😂
av Lockis
#1352104
Mathiasjson skrev:
Lockis skrev: tor 05 dec 2019, 09:16
Mathiasjson skrev: tor 05 dec 2019, 09:12 Jaha okej😂

Hade en lånebil med HUD förra vintern o tyckte inte riktigt om den faktiskt så kände att jag klara mig utan :-)
En Volvo Hud? Har sett andra märkes hud displayer och volvo/bmw är väl dem jag tycker lyckats bäst. Renault är galet dålig :-o
Ja, de va en v60 😊 Är väl att jag inte va van och så 😂
Hehe, kan vara. Tog mig ett tag att lära mig använda den. Nu är livet hemskt utan den.
Vi hade tills för ett par dagar sedan en XC70 Classic i familjen som var hemsk att köra. Man var ju tvungen att leta upp informationen nere bakom ratten 😂
av Dontomase
#1352113
Det är fortfarande den "klassiska" den elektroniska kommer införas med mildhybriderna verkar det som. Och när det blir B motorer på V60 är det ingen som vet ännu (tror jag)
Tack, bra är inte speciellt förtjust i den elektroniska framförallt inte hur den ser ut.
av Lockis
#1352114
Dontomase skrev:
Det är fortfarande den "klassiska" den elektroniska kommer införas med mildhybriderna verkar det som. Och när det blir B motorer på V60 är det ingen som vet ännu (tror jag)
Tack, bra är inte speciellt förtjust i den elektroniska framförallt inte hur den ser ut.
Personligen undrar jag hur man kan utforma funktionen så man alltid måste hoppa till N.
av Bempo
#1352126
Angående HUD som nyss kommenterats, med sommar och solglasögon på så blir HUDen inte läsbar. Kanske beror på typ av solglasögon, det har jag ingen aning om
av Lockis
#1352127
Bempo skrev:Angående HUD som nyss kommenterats, med sommar och solglasögon på så blir HUDen inte läsbar. Kanske beror på typ av solglasögon, det har jag ingen aning om
Det beror på :-)
Mina polariserade glasögon tar bort nästan hela HUD.
Icke polariserade glas har inte detta problemet.
av Monnier
#1353116
Ska testa HUD med mina polariserade solglasögon när bilen kommer.
Igår den 11/12 ändrades det från 3 till 2 veckor.

Beräknad leverans är fortfarande V1 men det lutar åt att säljaren kanske kan leverera den 23/12 eller 27/12
av Lockis
#1353145
Monnier skrev: ons 11 dec 2019, 09:29 Ska testa HUD med mina polariserade solglasögon när bilen kommer.
Igår den 11/12 ändrades det från 3 till 2 veckor.

Beräknad leverans är fortfarande V1 men det lutar åt att säljaren kanske kan leverera den 23/12 eller 27/12
Har samma status hos mig. Dock verkade min säljare inte lika optimistisk gällande leverans och hoppades att jag skulle kunna få den 3/1 :-o
  • 1
  • 129
  • 130
  • 131
  • 132
  • 133
  • 313

Uppdatering på resultatet. Det var rattl&ari[…]

Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Hur var dom andra värdena? Vet du det kan det[…]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]