NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1353101
Hände mig igår.. Fick sitta med fläkten i gång med högsta värme och efter några minuter gick dörren att stänga. Klart drygt att göra så här om det återkommer många gånger..

Skickat från min ANE-LX1 via Tapatalk

#1353104
Haft så på en s40 för några år sen. Tog ner låskistan som var in i det närmaste torr med bitar av hårt och nedsmutsat fett. Bytte till lågtemperaturfett. Har när jag tänker efter gjort samma på tjejens v70 -12, tror det var 2014, och det fungerar fortfarande.
Att spraya in blir till största delen ett griseri och kommer kräva att du gör det någorlunda ofta, men ”whatever floats your boat”.
#1546082
Om du inte lyckades lösa detta så hade jag samma problem med min v50. Jag löste problemet genom att lägga vanligt ris i en strumpa som jag sedan la under passagerarstolen. Har inte haft något problem med dörren sedan dess och detta är ca 4 år sedan och samma ris ligger fortfarande under stolen😅 sedan tar det även bort eventuell fukt som kommit på insidan rutan🙃

Låter lite dumt men har du nollställt b[…]

Uppdatering på resultatet. Det var rattl&ari[…]

Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]