Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av vjohnj
#1350079
Ja jag kanske ska lägga min tråd om uppdatering av Vida här.
--------
Nån som testat och märkt skillnad på "vanliga" Vida och Roxy Edition?
Roxy Edition har ett nyare UI och sägs vara snabbare i respons och fungera bättre på större skärmar.

Har enbart testat på en gammal burk och ja det har ett nyare UI, men vet ej om respons samt stöd för större skärmar är bättre. Så nån som testa och vet?

Filen för ett uppdaterat UI finns under /Patches/ filnamn: Vida Install fix.exe .
Det är den senaste, och ska ha datum patch inkluderad I denna.

Samt finns nyare ISOviewer också. Ver 5 fungera snabbare än den som följer med (4). Ver 7 hade jag problem med att den inte kunde läsa in vissa reservdels scheman.

https://drive.google.com/drive/folders/ ... WaeVJ7iUbQ
Användarvisningsbild
av PalleH
#1350080
Derank skrev: ons 18 sep 2019, 17:44 Jag har laddat ner den och testat, det enda mm behöver göra är att byta ut några filer, sedan funkar den utan dongeln

Det är 2014d som de har modifierat lite i databasen så den ska se ut och funka på nyare bilar, men det gör den inte.

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
Min bil är tillverkad juni 14 funkar Vida 2014d,eller är det bara för bilar tillverkade 2013?
Användarvisningsbild
av PalleH
#1350300
Derank skrev: sön 24 nov 2019, 19:01 Testa den bör funka på din.

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
Det hade varit roligare att veta att det funkar innan man köper en.😊
Användarvisningsbild
av Derank
#1350310
Din bil är tillverkad i Juni 2014 och är således kanske en tidig 2015 ? och den bör då fungera på din, men det finns inga garantier, men jag har sett folk som använt 2014d på bilar upp till mitten av modellår 2015, alltså bilar som är tillverkade runt Oktober/november 2015 så det BÖR fungera på din, men man ska aldrig vara säker.
Användarvisningsbild
av PalleH
#1350322
Derank skrev: sön 24 nov 2019, 19:45 Din bil är tillverkad i Juni 2014 och är således kanske en tidig 2015 ? och den bör då fungera på din, men det finns inga garantier, men jag har sett folk som använt 2014d på bilar upp till mitten av modellår 2015, alltså bilar som är tillverkade runt Oktober/november 2015 så det BÖR fungera på din, men man ska aldrig vara säker.
Okej lite det jag behövde veta det låter ju rätt hoppfullt,och ja den ska räknas som en 2015.
Vad skulle hända om det inte funkar,kan man inte ansluta till bilen alls då eller?
Användarvisningsbild
av Derank
#1350369
Funkar det inte så kommer den inte att läsa ut nån info alla från bilen.



Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av PalleH
#1353076
Är det några särskilda säljare som rekommenderas här? Finns det "fake" varianter man måste se upp med?
av Frickis
#1366714
PalleH skrev:Är det några särskilda säljare som rekommenderas här? Finns det "fake" varianter man måste se upp med?
Undrar det samma. Är det skillnader på dice-kopiorna? Eller funkar de billigaste lika bra som övriga?

Vida har jag redan.
av yrrol3
#1366974
Äntligen tog jag fram min Kina-Dice som var omtalad här ibörjan som såldes ebay av en specifik säljare.
På hans CD-skiva så medföljder det ett virtuellt windows med Vida.

Jag kör denna W7P-VIDA.vmdk fil i VirtualBox.
Följer instruktionen, starta vida, stoppa i sladd i bilen, tändning, sladd i dator.

VirtualBox hittar USB-prylen.
Vida kan köra diagnos mot prylen och säger den har kontakt med prylen som förövrigt reagerar i sina lysdioderblink.

Jag knappar in V70, 2006 och trycker Read vehicle.

"Not possible to read out information from the vehicle.
No response from the vechicle. Possible caues are;
Ignition is not on, the vehicle is older than model year 1999, defective CEM/CDM"

Börjar lessna.
Är det någon som kommit lika långt, kört fast på samma ställe och löst vad felet var?

(Jag kanske borde fråga vad CEM/CDM är. Googlade, hamnar på ämnen om torkare som inte fungerar. Mina fungerar, jag reagerade förvisso engång på att jag kunde stoppa dom i farten utan att dom återvände ner, men annars funkar allt utom att motorn är i limpmode haha)
  • 1
  • 218
  • 219
  • 220
  • 221
  • 222
  • 240

Jag har precis bytat batteriet och felsöka (u[…]

Instrumentpanelen visar konstant -45 grader, har h[…]

Om kriget kommer...

Visst, när vägarna blir förstö[…]

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]