- tis 10 dec 2019, 11:50
#1352949
Vad jag vet är effekt- och momenthöjningen från Polestaroptimeringen närvarande i alla Drive modes. Det som skiljer mellan Eco/Comfort/Dynamic gäller växellådans reaktionstid och växlingspunkter samt kraftfördelningen till bakaxeln via AWD systemet (mer RWD i Dynamic).
När TV testade skrev man:
" I det vanliga Comfort-läget justeras utläggsreaktionen vid ungefär halvgas och växlingspunkterna skärps från knappt trekvarts gaspådrag. I Dynamic-läget justeras gaspådrag redan från start, växlingspunkter ligger generellt på högre varvtal än basvarianten ."
https://teknikensvarld.se/provkorning-a ... ed-619219/
Och som svar på frågan; nej jag är inte missnöjd.
När TV testade skrev man:
" I det vanliga Comfort-läget justeras utläggsreaktionen vid ungefär halvgas och växlingspunkterna skärps från knappt trekvarts gaspådrag. I Dynamic-läget justeras gaspådrag redan från start, växlingspunkter ligger generellt på högre varvtal än basvarianten ."
https://teknikensvarld.se/provkorning-a ... ed-619219/
Och som svar på frågan; nej jag är inte missnöjd.
XC60-2018