Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av efraiem1
#1352822
Det är ju fan att de är så låga bara så man inte kan krypa under när den står på backen. Livet vore så mkt enklare då. Men blir väl till att åka in och lyfta bilen. Kanske får byta olja samtidigt så får man något ut av det iaf.
av Erik Å
#1352885
Annars kan man lyssna var det börjar pysa om man håller för avgasröret när motorn går på tomgång så det byggs upp lite tryck i systemet... Enklast om man är två förstås :-)
av efraiem1
#1353746
Fann felet direkt. Upphängningen bak hade rostat sönder och det var hål mellan rör och bakre ljuddämpare. Jag gissar att det blev följdfelet när upphängningen gav upp. Någon som vet om man kan köpa ett komplett avgassystem hos någon firma? Eller var är det lättast att "börja om" så att säga? Framme vid grenröret eller längre bak.
Ska se om jag inte kan få upp en bild.
av UnleashFusion
#1353762
efraiem1 skrev: lör 14 dec 2019, 18:58 Fann felet direkt. Upphängningen bak hade rostat sönder och det var hål mellan rör och bakre ljuddämpare. Jag gissar att det blev följdfelet när upphängningen gav upp. Någon som vet om man kan köpa ett komplett avgassystem hos någon firma? Eller var är det lättast att "börja om" så att säga? Framme vid grenröret eller längre bak.
Ska se om jag inte kan få upp en bild.
billigaste är väl detta? : https://www.bildelsbasen.se/se-sv/Volvo ... -30636449/

eller så kollar du på t.ex. BSR, som har sportavgassystem för ~3500-3800(blir då rostfritt)
köper du från mekonomen eller din ÅF gissar jag att det kommer kosta minst 5000-7000kr/komplett.
Givare i kylaren hoppar ur

Låter som en rimlig orsak, blir väl til[…]

Jag använde domkraft vid byte på min S4[…]

Har läst igenom flera trådar om att byt[…]

Problemet är ju att sådana här app[…]