Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1322222
Vilka bilar gäller detta? Har en V90cc från 17 som håller på med massa märkliga saker vad gäller stolinställning, värme osv. Kan man stänga av stolminnefunktionen på något sätt? Jävulskt irriterande när man är 2 som använder bilen och helt otroligt att det ska ta sån tid. Är det någon som vet när det började? Köpte ju bilen hos ÅF när den var 2 år men som tur var en selected car så det går under garanti ett tag till.
#1322230
Johanstubbfras skrev: ons 19 jun 2019, 07:09 Vilka bilar gäller detta? Har en V90cc från 17 som håller på med massa märkliga saker vad gäller stolinställning, värme osv. Kan man stänga av stolminnefunktionen på något sätt? Jävulskt irriterande när man är 2 som använder bilen och helt otroligt att det ska ta sån tid. Är det någon som vet när det började? Köpte ju bilen hos ÅF när den var 2 år men som tur var en selected car så det går under garanti ett tag till.
Har du fått din bil uppdaterad? Jag har MY19 V90CC och har endast problem med att den ibland ställer in stolen och HUD fel om profilen inte är låst. Värmen funkar som den ska. Du kan se om du har senaste uppdateringen genom de förändrade symbolerna för start/stop, kolla här: https://www.volvocars.com/se/support/ar ... 5163ec6f7e
och här:
https://www.volvocars.com/se/support/ar ... 515970036d
#1322270
Malmstroem skrev:Min XC90 -17 fungerar oftast, men inte alltid.

Hade elinställda stolar på förra XC70 -12, och innan det V70 -05. Där fungerade det alltid utan problem.

Irriterande, men ändå något av ett i-landsproblem.
Jag säger inte att det ska vara så, men morgondagens bilar liknar dagens mobiler mer och mer . Vid varje ny firmware/uppdatering till mobilen fixas 100 saker, samtidigt som 100 nya problem introduceras. Har ägt både apple, microsoft och android-lurar, alla har haft diverse mjukvaruproblem genom hela livscykeln. Gårdagens bil var som en nokia 3310, färre funktioner, mer stabil. Samtidigt fick man aldrig nya mjukvarufunktioner.
#1340632
Haft min V60 i ett år och inte tagit mig för att kolla upp den här buggen. Mittkonsoldatorn fattar alltid vem som sätter sig på förarstolen och byter till rätt profil. Jag gissar en gång av 30 fungerar det att stolen ställer om sig. Jag har inte lyckats komma på en gemensam faktor när det fungerar. Jag öppnar så gått som alltid dörren genom att ta i handtaget.
Någon som fått det fixat med mjukvaruuppdatering ännu?
#1352824
Har en V90 -18. Fungerar ibland att stolen ställer in sig när jag öppnar eller när hustrun öppnar. Har låst profilerna till varsinn nyckel. Andra inställningar som radiokanaler, tema på mätarklustret samt speglar ställer dock in sig.
Men ibland ställer även stolen in sig. 1/10 öppningar.
Min tidigare Passat -15 funkade det på utan problem.
Tät vevhusventilation?

Absolut inte vanligt. Kan inte minnas att jag bytt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev där[…]

Var det inte någon återkallelse p&arin[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]