Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Djjw
#1352806
Perra83 skrev: mån 09 dec 2019, 17:31 Om du ansluter mobiltelefon med BT, spelas inte mobilens ljud upp då i bilens högtalare?
Adresser kan du knappa in på sifferknapparna precis som förr på en mobiltelefon. Vrida fram en bokstav i taget tar för lång tid. Har du VOC kan du söka rätt på adressen på mobilen och sedan skicka destination till bilen.

Jag ska gå ut och kolla om bilen har BT. och pröva den vägen.

Jag har en app som heter Volvo on call.
-menar du att det kanske kan fungera?
Via appen så ser jag ju vart min bil är.
Har prövat inomhus att skriva in en adress, men sen så ser jag ingen ”sök” /”hitta”
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1352813
Djjw skrev: mån 09 dec 2019, 17:46
Perra83 skrev: mån 09 dec 2019, 17:31 Om du ansluter mobiltelefon med BT, spelas inte mobilens ljud upp då i bilens högtalare?
Adresser kan du knappa in på sifferknapparna precis som förr på en mobiltelefon. Vrida fram en bokstav i taget tar för lång tid. Har du VOC kan du söka rätt på adressen på mobilen och sedan skicka destination till bilen.

Jag ska gå ut och kolla om bilen har BT. och pröva den vägen.

Jag har en app som heter Volvo on call.
-menar du att det kanske kan fungera?
Via appen så ser jag ju vart min bil är.
Har prövat inomhus att skriva in en adress, men sen så ser jag ingen ”sök” /”hitta”
Att skicka adressen från Volvo on Call fungerar bara om bilen har en GPS.
När jag har min Samsung BT-kopplad i min V60 och kör Google Maps skriker den ut var jag ska i bilens högtalare.
Borde vara samma för dig...
Användarvisningsbild
av apersson850
#1353540
Har bilen inte "fattigmansversionen" med internetkartor heller? Den fungerar förstås bara om du har internet i bilen, antingen via eget SIM-kort, eller genom att du delar ut internet från en telefon, via WiFi eller Bluetooth. Internetkartor har färre funktioner än Sensus navigation, men hitta till en adress i taget, utan röstvägledning, kan den göra.
Jag köpte en XC70 2016 som bara hade internetkartor, men den uppgraderade jag när handlaren hade erbjudande på full GPS för 3000 kronor, inkl. inladdning av programvaran. När väl den är installerad får man navigation till flera mål, trfikupplysning via internet, röstvägledning, möjlighet att skicka mål från telefonen, inget behov av internetuppkoppling för kartor under körning etc.
Röstvägledningen är utmärkt när man har annat än skärmen att glo på.
Bränslemätare Volvo 740

Hej, jag har en Volvo 740-90 och bränslem&aum[…]

Bruten fjäder framvagn

arbetade. ( finns där inga möjlighet a[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Enklast är väl att ta en tumstock o m&au[…]

@lennarte , Nu har jag monterat nya givaren och[…]