Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Klabbe65
#1352745
Elektrikern84 skrev: mån 09 dec 2019, 11:42
Klabbe65 skrev: mån 09 dec 2019, 10:01
Lockis skrev: mån 09 dec 2019, 08:04

Min är fortfarande bara orderlagd I status. Bör bli byggd vilken dag som helst nu.
Min förra bil slog om till påväg till handlaren samma dag som den blev byggd så det är nog olika. Sen kan det vara fördröjningar på min Volvo. Maila din säljare för mer exakt status :-)
Känns som att min handlare inte vill säga rakt ut vad som är på gång, varje gång jag kollar med honom så kan han tyvärr inte svara på vad som händer, skickade mail idag och frågade men fick det här svaret "Jag hör av mig så snart jag kan lämna leveransbesked. Det är för tidigt ännu." ungefär samma besked jag fått varje gång jag kollar med honom, kan ju tycka att dom borde veta nu när bilen ska komma till dom och veta ett ungefärligt datum jag kan komma och hämta den.
Så som alla säljare. De är trötta på alla mejl/samtal/besök från ivriga kunder; bilen kommer när den kommer!
Observera att jag mailar/besöker/ringer min säljare en del :-D Bytte säljare denna gång då den förra vart lite less (tror jag).
Efter som jag själv jobbar som säljare så förstår jag vad du menar men jag har kanske hört av mig 4-5 gångerv till honom sedan 8/5 men det som jag tycker är konstigast är att precis när jag hade kontaktat honom idag så gick min bil över till steg 3, "på väg till handlaren" så då borde han väll kunna se när den kommer och sedan kolla med leverans avd. när dom har tid att göra den klar för att kunna informera mig när jag kan komma och hämta den, men som du skriver den kommer när den kommer :-)
av Lockis
#1352754
Nu slog min D4 AWD också över till byggd :-D
Beräknas dock inte vara hos ÅF förens fredag nästa vecka.
av Elektrikern84
#1352819
Klabbe65 skrev: mån 09 dec 2019, 13:40
Elektrikern84 skrev: mån 09 dec 2019, 11:42
Klabbe65 skrev: mån 09 dec 2019, 10:01

Känns som att min handlare inte vill säga rakt ut vad som är på gång, varje gång jag kollar med honom så kan han tyvärr inte svara på vad som händer, skickade mail idag och frågade men fick det här svaret "Jag hör av mig så snart jag kan lämna leveransbesked. Det är för tidigt ännu." ungefär samma besked jag fått varje gång jag kollar med honom, kan ju tycka att dom borde veta nu när bilen ska komma till dom och veta ett ungefärligt datum jag kan komma och hämta den.
Så som alla säljare. De är trötta på alla mejl/samtal/besök från ivriga kunder; bilen kommer när den kommer!
Observera att jag mailar/besöker/ringer min säljare en del :-D Bytte säljare denna gång då den förra vart lite less (tror jag).
Efter som jag själv jobbar som säljare så förstår jag vad du menar men jag har kanske hört av mig 4-5 gångerv till honom sedan 8/5 men det som jag tycker är konstigast är att precis när jag hade kontaktat honom idag så gick min bil över till steg 3, "på väg till handlaren" så då borde han väll kunna se när den kommer och sedan kolla med leverans avd. när dom har tid att göra den klar för att kunna informera mig när jag kan komma och hämta den, men som du skriver den kommer när den kommer :-)
Ja men kanske inte är så intresserad. Vissa säljare är bättre än andra!!
Min ”gamla” säljare var så pass att han knappt var intresserad av sälja en ny till mig ”lyxigt att redan ha fullt upp”.
av Elektrikern84
#1352820
Lockis skrev: mån 09 dec 2019, 14:29 Nu slog min D4 AWD också över till byggd :-D
Beräknas dock inte vara hos ÅF förens fredag nästa vecka.
Du får en från Belgien?
Min ändrades i fredags till att flyttas till en vecka tidigare så datumet för sista förändring flyttades från 20 feb till 13 feb.
av Lockis
#1352821
Elektrikern84 skrev:
Lockis skrev: mån 09 dec 2019, 14:29 Nu slog min D4 AWD också över till byggd :-D
Beräknas dock inte vara hos ÅF förens fredag nästa vecka.
Du får en från Belgien?
Min ändrades i fredags till att flyttas till en vecka tidigare så datumet för sista förändring flyttades från 20 feb till 13 feb.
Yes, det är en Gent bil :-)
Bilagor
Built.PNG
Built.PNG (17.8 KiB) Visad 620 gånger
av Elektrikern84
#1352828
Lockis skrev: mån 09 dec 2019, 18:36
Elektrikern84 skrev:
Lockis skrev: mån 09 dec 2019, 14:29 Nu slog min D4 AWD också över till byggd :-D
Beräknas dock inte vara hos ÅF förens fredag nästa vecka.
Du får en från Belgien?
Min ändrades i fredags till att flyttas till en vecka tidigare så datumet för sista förändring flyttades från 20 feb till 13 feb.
Yes, det är en Gent bil :-)
Härligt!!
av Lockis
#1352834
Elektrikern84 skrev: mån 09 dec 2019, 18:58
Lockis skrev: mån 09 dec 2019, 18:36
Elektrikern84 skrev:
Du får en från Belgien?
Min ändrades i fredags till att flyttas till en vecka tidigare så datumet för sista förändring flyttades från 20 feb till 13 feb.
Yes, det är en Gent bil :-)
Härligt!!
Mhm! Nu börjar den riktiga väntan. Att vänta 2 månader på att bilen ska byggas är inget mot dem sista veckorna innan man får köra den :-)
av Klabbe65
#1352978
Elektrikern84 skrev: mån 09 dec 2019, 18:30
Klabbe65 skrev: mån 09 dec 2019, 13:40
Elektrikern84 skrev: mån 09 dec 2019, 11:42

Så som alla säljare. De är trötta på alla mejl/samtal/besök från ivriga kunder; bilen kommer när den kommer!
Observera att jag mailar/besöker/ringer min säljare en del :-D Bytte säljare denna gång då den förra vart lite less (tror jag).
Efter som jag själv jobbar som säljare så förstår jag vad du menar men jag har kanske hört av mig 4-5 gångerv till honom sedan 8/5 men det som jag tycker är konstigast är att precis när jag hade kontaktat honom idag så gick min bil över till steg 3, "på väg till handlaren" så då borde han väll kunna se när den kommer och sedan kolla med leverans avd. när dom har tid att göra den klar för att kunna informera mig när jag kan komma och hämta den, men som du skriver den kommer när den kommer :-)
Ja men kanske inte är så intresserad. Vissa säljare är bättre än andra!!
Min ”gamla” säljare var så pass att han knappt var intresserad av sälja en ny till mig ”lyxigt att redan ha fullt upp”.
Fick ju svaret av säljaren att han kunde inte svara på när jag kunde komma och hämta bilen och idag så fick jag ett meddelande på Min Volvo:

HEJ

Inte lång tid kvar!
Din Volvohandlare gör nu i ordning din nya bil åt dig. Personalen går igenom bilen, eftermonterar eventuella tillbehör och ser till att allt runt omkring är klart. Om du inte redan har en tid bokad för att hämta din Volvo så kommer du att bli kontaktad inom kort. Under tiden kan du förbereda dig genom att utforska din nya bil lite närmare.

Kontaktar säljaren idag för att höra hur det går, får då till svar att dom väntar på min bil?? den finns tydligen inte hos dom?
Han återkommer när den dyker upp och den är klar för leverans.
Känns som att Min Volvo är lite tidiga med sitt mail eller så säger inte säljaren sanningen till mig.
Bara att hoppas man får hämta den under nästa vecka :-D :-D
av Elektrikern84
#1353015
Klabbe65 skrev: tis 10 dec 2019, 14:47
Elektrikern84 skrev: mån 09 dec 2019, 18:30
Klabbe65 skrev: mån 09 dec 2019, 13:40

Efter som jag själv jobbar som säljare så förstår jag vad du menar men jag har kanske hört av mig 4-5 gångerv till honom sedan 8/5 men det som jag tycker är konstigast är att precis när jag hade kontaktat honom idag så gick min bil över till steg 3, "på väg till handlaren" så då borde han väll kunna se när den kommer och sedan kolla med leverans avd. när dom har tid att göra den klar för att kunna informera mig när jag kan komma och hämta den, men som du skriver den kommer när den kommer :-)
Ja men kanske inte är så intresserad. Vissa säljare är bättre än andra!!
Min ”gamla” säljare var så pass att han knappt var intresserad av sälja en ny till mig ”lyxigt att redan ha fullt upp”.
Fick ju svaret av säljaren att han kunde inte svara på när jag kunde komma och hämta bilen och idag så fick jag ett meddelande på Min Volvo:

HEJ

Inte lång tid kvar!
Din Volvohandlare gör nu i ordning din nya bil åt dig. Personalen går igenom bilen, eftermonterar eventuella tillbehör och ser till att allt runt omkring är klart. Om du inte redan har en tid bokad för att hämta din Volvo så kommer du att bli kontaktad inom kort. Under tiden kan du förbereda dig genom att utforska din nya bil lite närmare.

Kontaktar säljaren idag för att höra hur det går, får då till svar att dom väntar på min bil?? den finns tydligen inte hos dom?
Han återkommer när den dyker upp och den är klar för leverans.
Känns som att Min Volvo är lite tidiga med sitt mail eller så säger inte säljaren sanningen till mig.
Bara att hoppas man får hämta den under nästa vecka :-D :-D
Hahaha
av Lockis
#1353040
Var hos handlaren idag då min bil behöver nytt däck efter punktering.
Dem hade en T6TE I hallen för leverans under morgondagen. Spännande att dem börjar rulla ut nu :-)
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 17

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]