Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ak84
#1352107
Lockis skrev:
ak84 skrev:
Du får säkert hämta ut tidigare men det kostar, det gjorde en kollega till mig (personalbil)
Så roligt ska vi inte ha det, finns annat att lägga pengarna på.
Hehe, typ Polestar Grill och Polestar utblås, eller? 😂
Inte riktigt men nästan lika roligt, takräcke och laddbox :nerd:
av Lockis
#1352110
ak84 skrev:
Lockis skrev:
ak84 skrev: Så roligt ska vi inte ha det, finns annat att lägga pengarna på.
Hehe, typ Polestar Grill och Polestar utblås, eller? 😂
Inte riktigt men nästan lika roligt, takräcke och laddbox :nerd:
Snyggt :-D
Jag funderar på lastgaller nu när Bilia har dem för 2700, nätet som följer med är något av det sämsta jag vet.
Sen är jag liiite sugen på grill och utblås, men det får bli ett projekt om det blir vettig bonus i år :-o
Valde inte till Polestar på min vid beställning då handlaren inte hade kampanj, mechanum har fortfarande kampanjen så lär bli att boka ett besök dit så fort jag har fått reg nummer på bilen :-)
av Neno
#1352146
Ni som har fått era datum ändrade fram och tillbaka. Har det ändrats nån gång innan sista ändringsdatum eller har ni fått ändrad leveransvecka efter sista ändringsdatum.?
av Lockis
#1352147
Neno skrev:Ni som har fått era datum ändrade fram och tillbaka. Har det ändrats nån gång innan sista ändringsdatum eller har ni fått ändrad leveransvecka efter sista ändringsdatum.?
Min erfarenhet är att dem "uppdaterar" minst 1 gång i månaden. Men det är inte alltid dem ändrar beräknad leverans.
Sådana ändringar har jag bara fått efter sista datum för ändring dock.
Min nuvarande bil hade inga ändringar alls i leveranstid vill jag minnas medans den som är beställd fick ändrat 1 vecka.
av stevvee
#1352197
Lockis skrev:
ak84 skrev:
Lockis skrev: Hehe, typ Polestar Grill och Polestar utblås, eller? Bild
Inte riktigt men nästan lika roligt, takräcke och laddbox :nerd:
Snyggt :-D
Jag funderar på lastgaller nu när Bilia har dem för 2700, nätet som följer med är något av det sämsta jag vet.
Sen är jag liiite sugen på grill och utblås, men det får bli ett projekt om det blir vettig bonus i år :-o
Valde inte till Polestar på min vid beställning då handlaren inte hade kampanj, mechanum har fortfarande kampanjen så lär bli att boka ett besök dit så fort jag har fått reg nummer på bilen :-)
Går T6 twin att polestar optimera ? T8 går ej om man ej åker utomlands.
av Lockis
#1352202
stevvee skrev:
Lockis skrev:
ak84 skrev:
Inte riktigt men nästan lika roligt, takräcke och laddbox :nerd:
Snyggt :-D
Jag funderar på lastgaller nu när Bilia har dem för 2700, nätet som följer med är något av det sämsta jag vet.
Sen är jag liiite sugen på grill och utblås, men det får bli ett projekt om det blir vettig bonus i år :-o
Valde inte till Polestar på min vid beställning då handlaren inte hade kampanj, mechanum har fortfarande kampanjen så lär bli att boka ett besök dit så fort jag har fått reg nummer på bilen :-)
Går T6 twin att polestar optimera ? T8 går ej om man ej åker utomlands.
Tror inte det finns i sverige ännu. Jag har dock beställt en D4.
Det finns dock att välja hos Polestar
https://engineered.polestar.com/se/upgr ... ineId=1767
PE T6TE.PNG
PE T6TE.PNG (5.71 KiB) Visad 665 gånger
av Klabbe65
#1352709
Lockis skrev: tis 03 dec 2019, 20:18
Klabbe65 skrev:
Lockis skrev: tis 12 nov 2019, 08:55

Menar du byggd?
Min förra V60 kom till byggd 4-5 veckor efter att konfigurationen låsts. ca 2v innan beräknad leverans. Men då byggdes den bilen i Torslanda, räknar med att den nya som byggs i Gent är byggd 3-4v innan planerad leverans.
Förstår mig inte på Min Volvo, den 19/11 fick jag uppdatering på att leveranstiden minskat med 1 vecka men fortfarande står det vecka 1, pratade med säljaren och bilen ska komma den 20/12, idag så kommer det en ny uppdatering där det fortfarande står att leveransen är om 3 veckor och i vecka 1, vad är det för idé att skicka uppdatering med exakt samma info? Bilen borde ju vara byggd nu när det är ca 2,5 veckor kvar till leverans
Det är väl positivt att dem uppdaterar och det inte har skett någon negativ ändring?
Din bil lär nog slå om till byggd inom kort. Väntar på att min också ska slå om till byggd.
Beräknas anlända till ÅF 20/12 :-)
Har din bil slagit om till byggd än?
Min har stått som byggd sedan den 4/12 så snart kan man ju tycka att den borde slå om till "på väg till volvohandlaren" tyckte jag läste att det brukar ta ca 1-2 dagar efter att den slagit om till byggd?
Är det handlaren som bokar in när den ska gå bara för att inte få in för många bilar på en gång?
av Lockis
#1352712
Klabbe65 skrev: mån 09 dec 2019, 07:27
Lockis skrev: tis 03 dec 2019, 20:18
Klabbe65 skrev:
Förstår mig inte på Min Volvo, den 19/11 fick jag uppdatering på att leveranstiden minskat med 1 vecka men fortfarande står det vecka 1, pratade med säljaren och bilen ska komma den 20/12, idag så kommer det en ny uppdatering där det fortfarande står att leveransen är om 3 veckor och i vecka 1, vad är det för idé att skicka uppdatering med exakt samma info? Bilen borde ju vara byggd nu när det är ca 2,5 veckor kvar till leverans
Det är väl positivt att dem uppdaterar och det inte har skett någon negativ ändring?
Din bil lär nog slå om till byggd inom kort. Väntar på att min också ska slå om till byggd.
Beräknas anlända till ÅF 20/12 :-)
Har din bil slagit om till byggd än?
Min har stått som byggd sedan den 4/12 så snart kan man ju tycka att den borde slå om till "på väg till volvohandlaren" tyckte jag läste att det brukar ta ca 1-2 dagar efter att den slagit om till byggd?
Är det handlaren som bokar in när den ska gå bara för att inte få in för många bilar på en gång?
Min är fortfarande bara orderlagd I status. Bör bli byggd vilken dag som helst nu.
Min förra bil slog om till påväg till handlaren samma dag som den blev byggd så det är nog olika. Sen kan det vara fördröjningar på min Volvo. Maila din säljare för mer exakt status :-)
av Klabbe65
#1352729
Lockis skrev: mån 09 dec 2019, 08:04
Klabbe65 skrev: mån 09 dec 2019, 07:27
Lockis skrev: tis 03 dec 2019, 20:18

Det är väl positivt att dem uppdaterar och det inte har skett någon negativ ändring?
Din bil lär nog slå om till byggd inom kort. Väntar på att min också ska slå om till byggd.
Beräknas anlända till ÅF 20/12 :-)
Har din bil slagit om till byggd än?
Min har stått som byggd sedan den 4/12 så snart kan man ju tycka att den borde slå om till "på väg till volvohandlaren" tyckte jag läste att det brukar ta ca 1-2 dagar efter att den slagit om till byggd?
Är det handlaren som bokar in när den ska gå bara för att inte få in för många bilar på en gång?
Min är fortfarande bara orderlagd I status. Bör bli byggd vilken dag som helst nu.
Min förra bil slog om till påväg till handlaren samma dag som den blev byggd så det är nog olika. Sen kan det vara fördröjningar på min Volvo. Maila din säljare för mer exakt status :-)
Känns som att min handlare inte vill säga rakt ut vad som är på gång, varje gång jag kollar med honom så kan han tyvärr inte svara på vad som händer, skickade mail idag och frågade men fick det här svaret "Jag hör av mig så snart jag kan lämna leveransbesked. Det är för tidigt ännu." ungefär samma besked jag fått varje gång jag kollar med honom, kan ju tycka att dom borde veta nu när bilen ska komma till dom och veta ett ungefärligt datum jag kan komma och hämta den.
av Elektrikern84
#1352738
Klabbe65 skrev: mån 09 dec 2019, 10:01
Lockis skrev: mån 09 dec 2019, 08:04
Klabbe65 skrev: mån 09 dec 2019, 07:27

Har din bil slagit om till byggd än?
Min har stått som byggd sedan den 4/12 så snart kan man ju tycka att den borde slå om till "på väg till volvohandlaren" tyckte jag läste att det brukar ta ca 1-2 dagar efter att den slagit om till byggd?
Är det handlaren som bokar in när den ska gå bara för att inte få in för många bilar på en gång?
Min är fortfarande bara orderlagd I status. Bör bli byggd vilken dag som helst nu.
Min förra bil slog om till påväg till handlaren samma dag som den blev byggd så det är nog olika. Sen kan det vara fördröjningar på min Volvo. Maila din säljare för mer exakt status :-)
Känns som att min handlare inte vill säga rakt ut vad som är på gång, varje gång jag kollar med honom så kan han tyvärr inte svara på vad som händer, skickade mail idag och frågade men fick det här svaret "Jag hör av mig så snart jag kan lämna leveransbesked. Det är för tidigt ännu." ungefär samma besked jag fått varje gång jag kollar med honom, kan ju tycka att dom borde veta nu när bilen ska komma till dom och veta ett ungefärligt datum jag kan komma och hämta den.
Så som alla säljare. De är trötta på alla mejl/samtal/besök från ivriga kunder; bilen kommer när den kommer!
Observera att jag mailar/besöker/ringer min säljare en del :-D Bytte säljare denna gång då den förra vart lite less (tror jag).
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 17

Testade bakluckan på min -99'an med biltemas[…]

Hylsan i vinkel vx

Hm låter som man måste plocka ner l&a[…]

Var på Biltema och köpte nytt avgassyst[…]

tvillingkort till ditt befintliga abb, det har jag[…]