...

Moderator: Moderatorer

#1351937
Lockis skrev: tis 03 dec 2019, 20:20
SBergdahl skrev:Just blinka i cirkulationer är det många som inte behärskar. Verkar finnas hur många kreativa sätt som helst.

Rondellen bör man inte köra i..
Haha :-D
Just blinkers verkar vara en sådan sak dem flesta inte behärskar.
Även farbror blå verkar vara missinformerad om att den ska användas ;-)
Fast cirkulationer utmärker sig för att det är så många kreativa sätt att blinka på. Annars är det bara ingen som blinkar alls.
#1351972
SBergdahl skrev:
Micce1980 skrev: ons 04 dec 2019, 09:19
mikebike skrev:Bild
Varför använda lastzonen när man kan blockera hela cykelbanan!
#sprutab
Lite så.. Ställde frågan till en som parkerade på cykelbanan hur länge han trodde att jag kan ställa min cykel mitt i vägen innan en bilist kastar iväg den. Inte länge kom vi fram till ;-)
Vi borde börja kasta de felparkerade bilarna ;-)

Stod en bil ivägen utanför uppfarten häromdagen. Brorsan tyckte vi skulle lyfta ut den på tvären i gatan sen ringa polisen om att den blockerade trafiken..
En gång flyttade jag en bil som stod så, för bilnyckeln satt kvar i bilen. Vilket liv det blev... :-D
#1352617
När ska folk lära sig att parkera i rutan...? :bored:
20191207_134034-3024x2268-2268x1701.jpg
20191207_134034-3024x2268-2268x1701.jpg (369.35 KiB) Visad 418 gånger
#1352619
fjohan82 skrev:När ska folk lära sig att parkera i rutan...? :bored:
20191207_134034-3024x2268-2268x1701.jpg
Hade jag varit dig hade jag ställt ännu mer till vänster i rutan :-D

Hittade en likadan ruta som du där i Sas-fee Sweiz i somras, ställde mig lite utanför rutan, ända stället jag fått en synlig bula från en som parkerat brevid på denna bilen :ninja:

Men folk vill inte lära sig, de vill bara lulla runt körandes med p-ljus och tänka på annat än det de gör just nu ;-)
#1352626
Micce1980 skrev: sön 08 dec 2019, 17:10
fjohan82 skrev:När ska folk lära sig att parkera i rutan...? :bored:

20191207_134034-3024x2268-2268x1701.jpg
Hade jag varit dig hade jag ställt ännu mer till vänster i rutan :-D

Hittade en likadan ruta som du där i Sas-fee Sweiz i somras, ställde mig lite utanför rutan, ända stället jag fått en synlig bula från en som parkerat brevid på denna bilen :ninja:

Men folk vill inte lära sig, de vill bara lulla runt körandes med p-ljus och tänka på annat än det de gör just nu ;-)
Haha, ja...
Jag vet inte vad det är med folk egentligen... Tragiskt.

Lite som detta från igår, påkörning bakifrån. :bored:
Vanligaste typen av olycka i Stockholmstrafiken?

#1352669
fjohan82 skrev:
Micce1980 skrev: sön 08 dec 2019, 17:10
fjohan82 skrev:När ska folk lära sig att parkera i rutan...? :bored:

20191207_134034-3024x2268-2268x1701.jpg
Hade jag varit dig hade jag ställt ännu mer till vänster i rutan :-D

Hittade en likadan ruta som du där i Sas-fee Sweiz i somras, ställde mig lite utanför rutan, ända stället jag fått en synlig bula från en som parkerat brevid på denna bilen :ninja:

Men folk vill inte lära sig, de vill bara lulla runt körandes med p-ljus och tänka på annat än det de gör just nu ;-)
Haha, ja...
Jag vet inte vad det är med folk egentligen... Tragiskt.

Lite som detta från igår, påkörning bakifrån. :bored:
Vanligaste typen av olycka i Stockholmstrafiken?
Mja, tur det blir vanligare med autobroms :)

Hade kunnat få användning för den igår :) Tutade på han när han var jämsides för han visade upp att han hade ett långfinger, tölp. Inget jag uppskattar :)


Har inte med vad han sa vid rödljuset här men han kallade någon av oss för gentleman och visade fingret igen.
Användarvisningsbild
av joel80
#1352698
Micce1980 skrev:
Mja, tur det blir vanligare med autobroms :)

Hade kunnat få användning för den igår :) Tutade på han när han var jämsides för han visade upp att han hade ett långfinger, tölp. Inget jag uppskattar :)
Spoiler »
Har inte med vad han sa vid rödljuset här men han kallade någon av oss för gentleman och visade fingret igen.
Vad i helvete handlade det där om? Tyckte människan det var jobbigt att ligga i 30 på 30-sträcka?
Man har lust att ringa upp och fråga....
#1352725
joel80 skrev: mån 09 dec 2019, 00:43
Micce1980 skrev:
Mja, tur det blir vanligare med autobroms :)

Hade kunnat få användning för den igår :) Tutade på han när han var jämsides för han visade upp att han hade ett långfinger, tölp. Inget jag uppskattar :)
Spoiler »
Har inte med vad han sa vid rödljuset här men han kallade någon av oss för gentleman och visade fingret igen.
Vad i helvete handlade det där om? Tyckte människan det var jobbigt att ligga i 30 på 30-sträcka?
Man har lust att ringa upp och fråga....
Ja ring upp och fråga, lär bli ett givande samtal, han tjänade dessutom noll på det, bara rastlös och kanske nymedicinerad på sjukhuset vi nyss passerat ;-) Men f-n tutar man först och sen visar fingret då får man ta att jag tutar :-) Kan se om jag kan skicka hela videon till dig men tror inte hans trevliga och vänliga ton hörs
#1352977
Jaha i natt snöade det och blev kallt igen och vad ser man när man kommer ut i trafiken jo alla översnöade och oskrapade iglos som kör omkring hur svårt kan det vara att sopa av och skrapa rent, sen när det blir mörkt ja då har vi alla självmordsbenägna cyklister utan lyse plus fotgängare som tydligen tror att dom är självlysande här om kvällen såg jag en kvinna med barnvagn och med mörka kläder och svart barnvagn utan några som helst reflexer bara kliva rakt ut på övergångstället mitt framför trafiken bara tur att bilarna hann stanna. Om det är något som man är rädd om så är det sina barn.
IDIOTER är det enda jag kan kalla dom.
  • 1
  • 484
  • 485
  • 486
  • 487
  • 488
  • 543

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]