Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mortimer
#1352496
Hej

Skiljer det sig något mellan årsmodell 2016 och 2017 när det gäller XC60 D4 AWD (alltså ej VEA) och isåfall vad ?
Fanns/finns det några standardfel på 2016 som åtgärdats i 2017 ?
Haldex gen 5 AWD känner jag till "bristerna" kring.

Bakgrunden är helt enkelt att jag går i bilbytartankar

/M
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1352500
Mig veterligen är allt samma gällande drivlinan.
2017 är dock Classic och således kan den ha lite andra paket som tillval i utrustningslistan.
av mortimer
#1352535
Tackar för de länkarna. Mycket en prisindikation mest. Vad innehåller de olika paketen mer specifikt? Summum vet jag innehåller främst elmanövrerad förarstolen med minne.
av mortimer
#1352607
Okej, finns ju en del utrustning och paket att fundera över. Något som förbättrats mellan dessa årsmodellerna ?Är alla barnsjukdomar borta på bägge modellerna? Förekommer EGR problem även med denna motorn eller är det bara på VEA ?
Användarvisningsbild
av Derank
#1352608
Safetypaketen bla var standard på classic, i övrigt inget som skiljer bilarna åt vad jag vet. Gamla femman är rätt så skottsäker vågar jag påstå, lådan däremot finns det väl en del att önska, men den funkar, lite ryckig ibland och så dårrar den i hastigheter runt 45-50 pga låg utväxling,
Användarvisningsbild
av Derank
#1352609
Men överlag en bra kombo, jag har piskat min hårt i 6000mil och den håller än. EGR vet jg ingenting om, jag har inte haft nå fel på min iaf. Det enda felt jag haft sen ny är en rasslande instrumentbräda, den hade släppt i limningen, byttes på reklamation år 3.
av Sudden78
#1352614
Sista årsmodellerna av XC60 är riktigt bra bilar. Skottsäkra rakt igenom med bra drivlinor, hög komfort och bra kvalitet. Grymt bra andrahandsvärde också.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av mortimer
#1352634
Finns ju både 6-stegs och 8-stegs automatlåda, hur vet man vilken som sitter i resp. bil, någon som är bättre/säkrare än den andre ?

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]