Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av RobinH
#1339158
timebandit skrev: tor 26 sep 2019, 18:21 Kan man avaktivera start stop med. Vdash lite? Någon som vet?

Skickat från min GM1913 via Tapatalk
Ja, tror det kostar över 100€. Så jag tyckte det var värt att trycka av det manuellt :-)
av timebandit
#1339750
Så det är inte bara en parameter att ändra då utan måste laddas ner mjukvara för att stänga av?
Tycker också det var lite saftigt. Satsar man hellre på den där obd2 grejen som gör samma sak och inte behöver bekymra sig om Volvos uppdateringar tar bort funktionen :)

Skickat från min GM1913 via Tapatalk

av RobinH
#1339877
timebandit skrev: mån 30 sep 2019, 09:36 Så det är inte bara en parameter att ändra då utan måste laddas ner mjukvara för att stänga av?
Tycker också det var lite saftigt. Satsar man hellre på den där obd2 grejen som gör samma sak och inte behöver bekymra sig om Volvos uppdateringar tar bort funktionen :)

Skickat från min GM1913 via Tapatalk
Det är säkert bara en parameter som ändras, men de vet att ta betalt :-o

OBD-grej??
av timebandit
#1339905
Vilka jävlar! :)

Sådan här obd grej menade jag, hehe

Visst kostar den mer men behöver inte vara orolig över en mjukvaruuöpdstering som tar bort ens inställningar :)

https://www.ebay.com/itm/Module-v4-1-St ... 3007434195

Skickat från min GM1913 via Tapatalk

av RobinH
#1339916
Aha, just ja.. :)

Du behöver inte betala mer än en gång i vdash, så ifall det programmeras bort vid uppdatering kan du ju använda vdash igen
av Orchid70
#1352439
2ägaren skrev: mån 09 sep 2019, 12:49
Steffe3 skrev: sön 08 sep 2019, 22:13
2ägaren skrev:Hejsan! Gav detta ett försök idag med Vdash, står endast self test failed, hittar ingenstans att koda av instrumentet för att montera tft. Behöver hjälp :-)
Låter som att den inte känner av DICE:n, är det en "bra" kopia, eller nån random? Det är rätt känsligt med vilken variant man använder nämligen.
Bilen i tändningsläge, batteriladdare på (om du inte tänkt köra väldigt korta sessioner, med ordentliga körningar mellan för att ladda batteriet).

Köpte 30A laddare bara för detta, så kommer man inte längre ändå :P Det är en kopia, såg i enhetshanteraren att den ej känns igen. Är väl nån drivrutin, men vilken? Kom in på massa skumma nedladdnings sidor när man sökte.
Läs här:
https://d5t5.com/wiki/wiki/article-volv ... e-firmware
av 2ägaren
#1352441
Löste sig när jag kopplade in adaptern med endast ström, då kom det drivrutiner automatiskt.
Användarvisningsbild
av kiddanUK
#1364311
HJÄLP! med att ändra min Adaptiv Digital Display's hastighetsmätare från MPH till KM/H!

Någon snäll här med VDASH och som skulle kunna hjälpa mig att programmera om min Adaptiv Digital Display's hastighetsmätare?
Har en V40 D2 Auto MY14 som jag tagit med mig från UK och vore guld att ändra på stora mätaren till KM/H istället. Är ingen VIDA användare och har inte så bra koll men har hört av några att det är möjligt. Sett att det finns nåt som "change the region USA to EU".
Vore väldigt snällt om nån vet hur man gör och skulle kunna hjälpa mig. Har inte tillgång till VIDA och måste nog åka till någon som har.

Per
Senast redigerad av 3 kiddanUK, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av kiddanUK
#1364313
Har inte tillgång till VIDA eller VDASH just nu. Jag är i Sverige nu men VIDA enheten e kvar i UK hos en kompis.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Provar att rådgöra med alla kloka forum[…]

Navigations valet utgråads

Hårdvaran för navigation bör finan[…]

Är detta svaret på din fråga? F[…]

Justering Halvljus

Fick en 2:a för att höger halvljus ä[…]