Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gages
#1352387
strannio skrev:För er som har Dieselmotorer så kommer ni få en inkallelse från volvo med aktuell kampanj med slangombyggnad egr, de flesta känner till den som att " insugen smälter ihop eller börjar brinna"
När dem utför kampanjen för slangombyggnad så utförs även en total uppgradering CAN, häri finns många många buggfixar, bl.a felet ni beskriver med anslutningen till internet.
9/10 bilar får dock åka tillbaka till verkstaden då VOC service erfodras tänder sig efter en stund, för att minnet i modemet är fullt, då utförs en VCM fix, detta hjälper på hälften av bilarna, resterande bilar får en ny VCM styrenhet på goodwill om garantin gått ut, tack och lov då den kostar 16 000:-+ moms
Min bil tappade internetanslutningen efter en mindre service på verkstaden. Återbesök med olika buggfixar hjälpte inte - fick ungefär ovanstående förklaring. Ny tid beställt till den 7 januari. Det är bara att hålla tummarna…
av morfarginko
#1352413
Ilduce77 skrev:
Jag hade exakt samma problem när jag hade Telenorkort i bilen. Det funkade med delning från mobilen, som också var Telenor.

Det är många som haft strul med Telenors kort i bilen.

Har bytt till Telia i bilen och nu funkar det.
aha. har precis köpt bilen o knappt hunnit köra den. hur funkar abonnemanget, ingår det i VOC? hur mkt data?
av Lockis
#1352417
morfarginko skrev:aha. har precis köpt bilen o knappt hunnit köra den. hur funkar abonnemanget, ingår det i VOC? hur mkt data?
Det är inget abonnemang, man får ett kontantkort ifrån bilhandlaren med 5GB data på.
Man kan sen välja att fylla på med mer data eller stoppa i ett eget simkort.
av morfarginko
#1352438
Lockis skrev: lör 07 dec 2019, 11:35
morfarginko skrev:aha. har precis köpt bilen o knappt hunnit köra den. hur funkar abonnemanget, ingår det i VOC? hur mkt data?
Det är inget abonnemang, man får ett kontantkort ifrån bilhandlaren med 5GB data på.
Man kan sen välja att fylla på med mer data eller stoppa i ett eget simkort.
Aha det är mao säkert slut?

Funkar bra o köra delning från mobilen, hur gör ni? Lite meckigt att koppla ihop varje gång man kör iväg bara.
av AndS
#1352440
Du behöver inte koppla ihop varje gång om du ställt in det riktigt i mobilen då görs det automatiskt.
av Lockis
#1352447
Jag beställde ett surf aim kopplat till mitt vanliga abonnemang 59:-/mån hos halebop.
av XC888
#1352450
Lockis skrev: lör 07 dec 2019, 15:47 Jag beställde ett surf aim kopplat till mitt vanliga abonnemang 59:-/mån hos halebop.
Jag hoppas att du fick de tre första månaderna gratis.
av Lockis
#1352453
XC888 skrev:
Lockis skrev: lör 07 dec 2019, 15:47 Jag beställde ett surf aim kopplat till mitt vanliga abonnemang 59:-/mån hos halebop.
Jag hoppas att du fick de tre första månaderna gratis.
Det vill jag minnas att jag fick ja :-) Har haft mitt 1 år nu så det är en stund sedan.
av morfarginko
#1352466
AndS skrev: lör 07 dec 2019, 13:54 Du behöver inte koppla ihop varje gång om du ställt in det riktigt i mobilen då görs det automatiskt.
Internetdelning från mobilen?

Måste gå in varje gång och söka min mobila enhet och koppla upp för att bilen ska få nät, ska det inte vara så? Har iPhone X
av AndS
#1352472
Det är din mobil eller inställning av den som avgör, inte bilen. Har provat och min Android gör det automatiskt.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 12

Instrumentpanelen visar konstant -45 grader, har h[…]

Om kriget kommer...

Visst, när vägarna blir förstö[…]

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]