Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1352418
Ja enligt teknikern så var det en helt ny motor,frågade igår igen.
Vad är adressen till volvo?
Teknikern menade att det var skillnad på dieslar och bensinmotorns ljud i balansaxlarna men när jag sa att det ju var transmissonen (dreven) som lät vilket dem fick fram genom att köra utan så sa han det är som det är.
Orkar snart inte med skiten längre så det blir väl till att byta bil istället.
#1352424
Magnus-B skrev: lör 07 dec 2019, 11:38 Ja enligt teknikern så var det en helt ny motor,frågade igår igen.
Vad är adressen till volvo?
Teknikern menade att det var skillnad på dieslar och bensinmotorns ljud i balansaxlarna men när jag sa att det ju var transmissonen (dreven) som lät vilket dem fick fram genom att köra utan så sa han det är som det är.
Orkar snart inte med skiten längre så det blir väl till att byta bil istället.
Han sa att den nya motorn var -fabriksny- alltså? En renoverad utbytesmotor kan ju med lite fantasi fortfarande tolkas som "Helt ny motor". Du hade ju också ett papper där det stod något om utbytesmotor, eller minns jag fel?

Länk till kontaktuppgifter för kundrelationsansvariga: https://www.bilia.se/om-bilia/foretagsi ... ansvariga/
Det var Håkan N jag pratade med. Han bör väl också kunna se om det är en fabriksny eller utbytesmotor som hamnat i din bil.
#1352426
Står bytesmotor på arbetsordern men det kan man ju tolka som man vill ,den blev ju bytad.
#1352430
Magnus-B skrev: lör 07 dec 2019, 12:41 Står bytesmotor på arbetsordern men det kan man ju tolka som man vill ,den blev ju bytad.
Om du googlar -bytesmotor- så får du träff på allehanda motorrenoverare som levererar genomgångna utbytesmotorer.
Exempel:
http://www.gvmotorprodukter.se/bytesmotorer
https://www.arver.se/product/bytesmotor/

Jag sätter en femma på att du fått en genomgången utbytesmotor med troligen gammalt, ej uppdaterat, balanspaket.
#1352508
Cotag skrev:
Magnus-B skrev: lör 07 dec 2019, 12:41 Står bytesmotor på arbetsordern men det kan man ju tolka som man vill ,den blev ju bytad.
Om du googlar -bytesmotor- så får du träff på allehanda motorrenoverare som levererar genomgångna utbytesmotorer.
Exempel:
http://www.gvmotorprodukter.se/bytesmotorer
https://www.arver.se/product/bytesmotor/

Jag sätter en femma på att du fått en genomgången utbytesmotor med troligen gammalt, ej uppdaterat, balanspaket.
Kan dom verkligen göra så?
Då är det ingen ny motor, utan en renoverad.

Ja, ja, man ska aldrig förvåna sig.
Jag ska in på en uppdatering av navigatorn på tisdag. Jag ska titta vår PST djupt, djupt i ögonen och fråga vad som har hänt!
#1352612
Fast nu vet vi inte om den är renoverad eller ny.
Teknikern har sagt flera gånger att den är ny och det får man väl ändå anta stämma.
Har iallafall mejlat kundrelations personen och förklarat att det ska inte vina från min bil så dem måste ta upp det med Volvo igen.
Ställde även frågan hur man kan felsöka ,byta delar och motor vid sammanlagt sex tillfällen för att sedan släppa det när man lyssnat på några andra motorer.
Vill minnas att Volvo hade problem med att sätesvärmen kunde fatta eld på någon modell och då skulle det också vara normalt ifall flera andra gör det.
#1352644
Magnus-B skrev:Fast nu vet vi inte om den är renoverad eller ny.
Teknikern har sagt flera gånger att den är ny och det får man väl ändå anta stämma.
Har iallafall mejlat kundrelations personen och förklarat att det ska inte vina från min bil så dem måste ta upp det med Volvo igen.
Ställde även frågan hur man kan felsöka ,byta delar och motor vid sammanlagt sex tillfällen för att sedan släppa det när man lyssnat på några andra motorer.
Vill minnas att Volvo hade problem med att sätesvärmen kunde fatta eld på någon modell och då sk ulle det också vara normalt ifall flera andra gör det.
Jo jag lovar att inte ställa till det för dig! Det är rätt väg att gå med kundrelationsansvarig, och ge dom en möjlighet att lösa detta på ett sätt som gör dig nöjd. Det måste vara målet i "elendet".
Jag hade en sådan Volvo där det brann i sätet. Blev tvungen att ta det på bilens brandförsäkring. Inte en chans att Volvo ville stå för något. Inte ens självrisken. Bilen var drygt tre år gammal.
#1352736
Den där kundrel personen agerade snabbt och ringde imorse.
Han höll med om att det var konstigt att det först var ett fel och sen inte.
Höll även med om att det kunde vara gamla versionen av balansaxlar i motorn jag fått och den var ny vilket man får tro på.
Han skulle iallafall se till så att bilia som jag besökt kommer att ta det vidare med Volvo.
En liten gnutta förhoppning fick man väl tillbaka nu men det slocknar väl snart igen.



/M
#1352775
_FrEdRiK_ skrev: mån 09 dec 2019, 13:43 Har prövat maila o ringa kundansvarig Jan för mälardalen utan ett svar. Så hoppas det går bättre för dig.
Du "fick" ju en ny maskin i din bil p.g.a oljekonsumtion, vet du om det blev en -ny- eller en fabriksrenoverad?
Får man undra vad ditt ärende var med kundansvarig?
  • 1
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93
  • 129

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]

oki men den slangen har jag inte sett på min[…]