NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1352045
Felsökning gjord, dålig värme i bilen. Defroster orkar inte hålla vindrutan isfri kalla dagar..
Varm slang in till värmepaketet kall returslang.
Tänker att värmepaket har gett upp och behöver bytas.
Någon som haft liknande problem?
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1352102
Motortemperaturen är normal? Dvs mätaren står på kl12 rakt upp?
Kan kanske vara så att det är stopp i värmepaketet så vattnet inte orkar att passera, nu vet inte jag om det är lätt att komma åt å få isär slangarna men ett alternativ är ju att koppla loss dom båda och spola igenom paketet med vatten åt båda hållen. :-)
av kvillebäck
#1352308
Jag kan ha fel angående detta. Kanske bara finns på bilar med dieselvärmare... Mitt fel.
Jag skulle börja med kylar-rens som även rengör värmepaket. Finns en mängd olika fabrikat.
Användarvisningsbild
av HCP
#1352699
Hade liknande fenomen tidigare, löste sig med att fixa shims på magnetkopplingen på AC.
Min blev fisljummen inne, blev aldrig riktigt varmt, defrost funkade i typ 15min, sen slutade det. Stängde jag av AC i 10-15min och sen slog på igen kom värme i 15min igen sen försvann det. Testa om det blir liknande för dig, isåfall är det med största säkerhet magnetkopplingen.

Hade också ena slangen varm, andre kall(are).

@Albireo , På -05:a måste man vä[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Har ett dimljus som är ngt för högt[…]