Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Millea
#1352227
Du ska byta remmen till AC-pumpen också. Även frihjulsnavet på generatorn kan vara bra att byta om det inte har varit gjort tidigare.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1352241
AC-remmen skall väl bara bytas var 18000:e mil tror jag, så den behöver du nog inte byta nu. Fast har du ändå den andra remmen borta är det ju ingen stort extrajobb.

Hjulet på generatorn är väl lite bökigt att byta då generatorn måste ur bilen först, inget man bara gör "när man ändå är i farten" skulle jag säga. Men jag kanske har fel?
av volvofantast
#1352248
Har fått ett pris på 3000kr inklusive material för byte av av ac och multirem och spännare och frihjulet till genarstorn och kontroll av lagret i ac kompressor,är väl ett ok pris?, något att att tänka på?
av Millea
#1352344
Tycker det låter som ett ganska vettigt pris för byte av alla dom delarna. För att byta frihjulsnavet så lossas batteripolen , sedan lossas generatorn och kablar. Generatorn vrids 90grader med navet uppåt då kommer man åt att släppa på navet med rätt verktyg och muttermaskin. För att ta bort generatorn från bilen så måste kylarslangen demonteras.. Obs! Navet ska dras loss moturs 🙂

Jag har precis bytat batteriet och felsöka (u[…]

Instrumentpanelen visar konstant -45 grader, har h[…]

Om kriget kommer...

Visst, när vägarna blir förstö[…]

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]