Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av baggen
#1352213
Förr använde jag bara engångs svampar ihop med Meguiars schampo. Nu har jag mer och mer gått över till tvätthandske. Tycker det funkar bättre och man kommer åt överallt. Använder Meguiars schampo året om. Men har läst att många är väldigt nöjda med Tershines produkter. Är de likvärdiga?????
av UnleashFusion
#1352214
baggen skrev: tor 05 dec 2019, 21:25 Förr använde jag bara engångs svampar ihop med Meguiars schampo. Nu har jag mer och mer gått över till tvätthandske. Tycker det funkar bättre och man kommer åt överallt. Använder Meguiars schampo året om. Men har läst att många är väldigt nöjda med Tershines produkter. Är de likvärdiga?????
Har använt tershines produkter i snart 8månader och är extremt nöjd. (köpte även produkter när det fanns billigare vid black friday hos en annan återförsäljare. Har också gått från engång svampar till tvätthandskar och 2-hinkar-metoden.(blivit en vana numera). Jag blev även sugen på att köpa en sån där foam-lance som passar till tvätta-själv-hallarna på okq8 men det kanske får bli nästa gång :P
Användarvisningsbild
av Perra83
#1352232
Engångs svampar använde jag med förr i tiden. Efter det blev det våffelsvamparna som gick att köra i tvättmaskinen. Sen microfibersvampar och nu microfibervantar. Där måste jag säga att Tershines mf vante är den bästa och jag har provat några stycken. Den är lixom stadig på något vis. Tvättas i tvättmaskin efter biltvätt.
Foamlance är oxå najs. Framför allt är det bra på sommaren. Använder man en alkalisk förtvätt i lansen släpper flugorna väldigt lätt.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1352233
Även jag är nöjd med Tershine, kör med dess produkter relativt ofta, tycker de känns lite mer bearbetade/gedigna än tex Meguiars.
Engångssvampar är big no, även på fälgarna ;-)
Jag kör en ulliknande vante på lacken, som följer handen på ett bra sätt, och MF-vante tillsammans med wheel woolies på fälgarna. Vantarna, liksom allt annat förutom wheel woolies, körs i maskin efter tvätten.
Innan den mekaniska berörningen använder jag en foamlance.
Användarvisningsbild
av Funk
#1352268
Ullvantar är det enda jag använder nuförtiden. Vad det gäller Tershines grejor så är Purify S enligt mig ett bra schampo..

/Thomas
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1352272
Funk skrev: fre 06 dec 2019, 11:47 Ullvantar är det enda jag använder nuförtiden. Vad det gäller Tershines grejor så är Purify S enligt mig ett bra schampo..

/Thomas
Purify S gillar jag också. Det vanliga Purify känns mer som ett helt vanligt schampo fast väldigt koncentrerat.

Mikrofibervante här också. Har tre och det är någon som är märkbart bättre än de andra på att binda mycket vatten men alla är mycket bättre än en svamp.

Ser ut att komma från det lilla hålet […]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel ti[…]

Yttertemperatur mätare

Appen går inte på bilens temperatur ut[…]

Brainys V60

Toppen, tack! Just nu är tanken bilbyte till[…]