Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lockis
#1351877
Klabbe65 skrev:
Lockis skrev: tis 12 nov 2019, 08:55
Klabbe65 skrev:Ska få min vecka 1 enligt Min Volvo men man kan ju hoppas att den kommer som en julklapp i vecka 51/52 :-)
Hur lång tid brukar det ta från att man börjar tillverkningen tills att den kommer som steg 2 i Min Volvo?
Menar du byggd?
Min förra V60 kom till byggd 4-5 veckor efter att konfigurationen låsts. ca 2v innan beräknad leverans. Men då byggdes den bilen i Torslanda, räknar med att den nya som byggs i Gent är byggd 3-4v innan planerad leverans.
Förstår mig inte på Min Volvo, den 19/11 fick jag uppdatering på att leveranstiden minskat med 1 vecka men fortfarande står det vecka 1, pratade med säljaren och bilen ska komma den 20/12, idag så kommer det en ny uppdatering där det fortfarande står att leveransen är om 3 veckor och i vecka 1, vad är det för idé att skicka uppdatering med exakt samma info? Bilen borde ju vara byggd nu när det är ca 2,5 veckor kvar till leverans
Det är väl positivt att dem uppdaterar och det inte har skett någon negativ ändring?
Din bil lär nog slå om till byggd inom kort. Väntar på att min också ska slå om till byggd.
Beräknas anlända till ÅF 20/12 :-)
av Klabbe65
#1352005
Lockis skrev: tis 03 dec 2019, 20:18
Klabbe65 skrev:
Lockis skrev: tis 12 nov 2019, 08:55

Menar du byggd?
Min förra V60 kom till byggd 4-5 veckor efter att konfigurationen låsts. ca 2v innan beräknad leverans. Men då byggdes den bilen i Torslanda, räknar med att den nya som byggs i Gent är byggd 3-4v innan planerad leverans.
Förstår mig inte på Min Volvo, den 19/11 fick jag uppdatering på att leveranstiden minskat med 1 vecka men fortfarande står det vecka 1, pratade med säljaren och bilen ska komma den 20/12, idag så kommer det en ny uppdatering där det fortfarande står att leveransen är om 3 veckor och i vecka 1, vad är det för idé att skicka uppdatering med exakt samma info? Bilen borde ju vara byggd nu när det är ca 2,5 veckor kvar till leverans
Det är väl positivt att dem uppdaterar och det inte har skett någon negativ ändring?
Din bil lär nog slå om till byggd inom kort. Väntar på att min också ska slå om till byggd.
Beräknas anlända till ÅF 20/12 :-)
Du hade rätt, ny uppdatering idag igen, den är byggd nu och beräknad leverans vecka 52 :-)
av Lockis
#1352006
Klabbe65 skrev: ons 04 dec 2019, 19:38
Lockis skrev: tis 03 dec 2019, 20:18
Klabbe65 skrev:
Förstår mig inte på Min Volvo, den 19/11 fick jag uppdatering på att leveranstiden minskat med 1 vecka men fortfarande står det vecka 1, pratade med säljaren och bilen ska komma den 20/12, idag så kommer det en ny uppdatering där det fortfarande står att leveransen är om 3 veckor och i vecka 1, vad är det för idé att skicka uppdatering med exakt samma info? Bilen borde ju vara byggd nu när det är ca 2,5 veckor kvar till leverans
Det är väl positivt att dem uppdaterar och det inte har skett någon negativ ändring?
Din bil lär nog slå om till byggd inom kort. Väntar på att min också ska slå om till byggd.
Beräknas anlända till ÅF 20/12 :-)
Du hade rätt, ny uppdatering idag igen, den är byggd nu och beräknad leverans vecka 52 :-)
Grattis! Själv väntar jag med spänning på att bilen ska byggas! Hoppas få uppdateringen denna veckan.
Känns kanske lite hetsigt då jag inte vill hämta den förens den 2/1-3/1 :-D
av ak84
#1352029
Min ändrades idag från v4 till v2 men vet inte om jag får den då för min nuvarande personalbil går ut i början på mars.
Från början var det leverans vecka 7 men har nu ändrats två gånger.
av Lockis
#1352039
@ak84, Du lär nog inte få byta bil redan i Januari :-) Kanske i Februari.
Kostar väl inte ditt leasingbolag något att låta bilen stå hos handlaren en månad eller 2 tyvärr :(
av ak84
#1352074
Lockis skrev:@ak84, Du lär nog inte få byta bil redan i Januari :-) Kanske i Februari.
Kostar väl inte ditt leasingbolag något att låta bilen stå hos handlaren en månad eller 2 tyvärr :(
Misstänker det starkt också, med lite tur så kanske man kan få den första veckan i februari.
av Lockis
#1352077
ak84 skrev: tor 05 dec 2019, 07:01
Lockis skrev:@ak84, Du lär nog inte få byta bil redan i Januari :-) Kanske i Februari.
Kostar väl inte ditt leasingbolag något att låta bilen stå hos handlaren en månad eller 2 tyvärr :(
Misstänker det starkt också, med lite tur så kanske man kan få den första veckan i februari.
Håller tummarna :-D
Användarvisningsbild
av coachen
#1352084
Lockis skrev:
ak84 skrev: tor 05 dec 2019, 07:01
Lockis skrev:@ak84, Du lär nog inte få byta bil redan i Januari :-) Kanske i Februari.
Kostar väl inte ditt leasingbolag något att låta bilen stå hos handlaren en månad eller 2 tyvärr :(
Misstänker det starkt också, med lite tur så kanske man kan få den första veckan i februari.
Håller tummarna :-D
Du får säkert hämta ut tidigare men det kostar, det gjorde en kollega till mig (personalbil)
av ak84
#1352101
Du får säkert hämta ut tidigare men det kostar, det gjorde en kollega till mig (personalbil)
Så roligt ska vi inte ha det, finns annat att lägga pengarna på.
av Lockis
#1352105
ak84 skrev:
Du får säkert hämta ut tidigare men det kostar, det gjorde en kollega till mig (personalbil)
Så roligt ska vi inte ha det, finns annat att lägga pengarna på.
Hehe, typ Polestar Grill och Polestar utblås, eller? 😂
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 17

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]