...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1351849
Jallemet skrev:Det har varit 0-5°c här och mycket trafik så hade dom saltat hade vägen varit var.
Jaha. Här va det -10 i morse.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

#1351875
Lockis skrev: tis 03 dec 2019, 18:45
Micce1980 skrev:
Lockis skrev: Likadant folk som blinkar höger men inte kör ut ur rondellen.
Det gjorde sambon när hon körde med trafikskolläraren en gång, då tog han ratten och svängde ut. Blinkar du, svänger du sa han sedan ;-)
Fan inte mer än rätt.
Kan tycka att har man inte grepp om en så enkel funktion som blinkers användning bör man inte sitta bakom ratten/styret på ett fordon..
Just blinka i cirkulationer är det många som inte behärskar. Verkar finnas hur många kreativa sätt som helst.

Rondellen bör man inte köra i.. ;-)
#1351878
SBergdahl skrev:Just blinka i cirkulationer är det många som inte behärskar. Verkar finnas hur många kreativa sätt som helst.

Rondellen bör man inte köra i..
Haha :-D
Just blinkers verkar vara en sådan sak dem flesta inte behärskar.
Även farbror blå verkar vara missinformerad om att den ska användas ;-)
#1351883
Erik Å skrev:
Lockis skrev: tis 03 dec 2019, 20:20 ..Även farbror blå verkar vara missinformerad om att den ska användas ;-)
Blå blinkers ersätter orange? Eller..? :-D
Nja, kan personligen tycka att det blir ännu viktigare att använda den gula om dem blåa är igång.
Fast det verkar inte spela någon roll om man är på utryckning eller ej, folk är bara inte kapabla till att använda blinkers spaken :(
#1351890
Dom får gärna använda den blå blinkersen om dom har bråttom i mörkret, blev omkörd av en stresspelle vid ett dåligt ställe (syntes inte att det var polis i mörkret).

Tutade till när bilen var bredvid mig, sen blinkade han till med sina fula blåa lampor
#1351925
Igår blev jag irriterad på en tåve med släpvagn inne i samhället, trångt men framkomligt.
Tvärstannar och blockerar två körfält, ser uppstressad ut och äter hamburgare....

Kör bil på riktigt eller stanna hemma!
#1351931
mikebike skrev:Bild
Varför använda lastzonen när man kan blockera hela cykelbanan!
#sprutab
Lite så.. Ställde frågan till en som parkerade på cykelbanan hur länge han trodde att jag kan ställa min cykel mitt i vägen innan en bilist kastar iväg den. Inte länge kom vi fram till ;-)
#1351936
Micce1980 skrev: ons 04 dec 2019, 09:19
mikebike skrev:Bild
Varför använda lastzonen när man kan blockera hela cykelbanan!
#sprutab
Lite så.. Ställde frågan till en som parkerade på cykelbanan hur länge han trodde att jag kan ställa min cykel mitt i vägen innan en bilist kastar iväg den. Inte länge kom vi fram till ;-)
Vi borde börja kasta de felparkerade bilarna ;-)

Stod en bil ivägen utanför uppfarten häromdagen. Brorsan tyckte vi skulle lyfta ut den på tvären i gatan sen ringa polisen om att den blockerade trafiken..
  • 1
  • 483
  • 484
  • 485
  • 486
  • 487
  • 544

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]