Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1351742
Intressant... Kan vara värt att hålla koll på och se hur det utvecklas. Alternativ skadar aldrig, speciellt inte lite modernare alternativ. vol-fcr har ju ändå "några" år på nacken och kan i vissa fall vara lite lurig att få igång på nyare operativsystem(t ex win10) och hårdvaror(därför det är viktigt att se till att KKL409.1 kabeln man köper har FT323 chippet, och inte CH-nånting som oftast används på billigare kablar, dom kan vara ett H-E att få igång, jag har det på en av mina arduinos)
av bilhelvete7
#1351800
Tack, har beställt hem lite grejer att testa med som ni nämt, en sista fråga är varför den blåser av slangen här Bild

Och vad den fyller för funktion? Finns det diagram jag kan kolla på för att veta vad allt är runt om spjället // op
av MickeM
#1351820
Är det inte slangen till MAP sensorn ovanpå kylaren?

Blåser AV, som i pluppar av p.g.a. övertryck?
Är det rätt uppfattat?
Den åker inte av nippeln för den är för kort och motor rör sig?

Det låter inte sannolikt att den hoppar av pga övertryck om den är till MAP.

Men om det är en slang till vevhusventilationen, och inte till MAPsensorn så är det dags NU att se över vevhusventilationen INNAN du blåser en packbox någonstans.
av bilhelvete7
#1351825
Det kan just vara så att den är för kort, testade en kortare runda idag och då satt den kvar, kan ju ha varit som du säger att motorn rört sig av någon anledning, det låter som det kan vara MAP då den kommer från kylaren också, jag har faktiskt ingen aning, jag får kolla nogare. Har letat efter något slags diagram eller schema så jag vet vad dom alla slangarna går till hehe..
Användarvisningsbild
av MarcusJ
#1352434
LOB skrev: mån 02 dec 2019, 12:28 VOL fcr finns nuförtiden som en app till android. Då behöver du en bluetooth obd2 läsare också;

https://play.google.com/store/apps/deta ... c.fi.obdii
Köpte appen och lyckades släcka servicelampan och läsa ut hela bilen, S70 GLT -98. Fungerar över förväntan!
av LOB
#1352476
Så bra! Fungerar allt i appen som fungerar på Vol-Fcr till Windows? En del koder måste man ta ut med blinkoder också med Vol-Fcr (klimatanläggning etc).
Slutsteg original

Undrar var sitter slutsteget till original woofern[…]

Missljud höger bak v60cc II

Hade tråkigt missljud i höger bakvagn p[…]

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]