...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
#1351360
Snö... Så börjat irritera mig på de som inte klarar av att hantera en sop! Stött på flera som kör omkring i iglos och fick en rätt hård snökaka som small till i rutan från bilen framför på motorväg igår där den inte orkat sopa av taket. :/
Användarvisningsbild
av vetten
#1351656
Blilr lite sur på att man inte kan få bort all snö på vägarna så att det oftast är två "hjulspår" och sen en isvall i mitten, åkte en tur till Västerås igår och vägen dit är ju vältrafikerad E18 motorväg största delen men nej högerfilen spårig och vänsterfilen!!! den var riktigt dålig. Snön kom i fredags och igår var det söndag då borde dom väl ha hunnit fixa till det, tycker inte att det verkar speciellt trafiksäkert.
#1351662
Dom har varit sena ut med plog/salt så det hinner packas ihop rejält, tvättbräde väg i Dalarna, dessutom tror jag dom har dragit ner på saltningen överlag, knappt jag behöver använda torkarna på min 10mila pendling.
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1351827
Är det kallare än -8°c biter inte saltet på isen. Sand blåser av vägen. Enda rätta är att ta det lungt bromsa i tid försiktigt och blinka 50m före man svänger i korsning. Något jag blir mycket irriterad på är att vissa blinkar 2m före dom svänger.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

#1351842
GLIZ skrev:Är det kallare än -8°c biter inte saltet på isen. Sand blåser av vägen. Enda rätta är att ta det lungt bromsa i tid försiktigt och blinka 50m före man svänger i korsning. Något jag blir mycket irriterad på är att vissa blinkar 2m före dom svänger.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Den här suger.
I skåne har folk för vana att svänga först och blinka sen. Det blir jag duktigt irriterad på. Likadant folk som blinkar höger men inte kör ut ur rondellen.
#1351847
Lockis skrev: Likadant folk som blinkar höger men inte kör ut ur rondellen.
Det gjorde sambon när hon körde med trafikskolläraren en gång, då tog han ratten och svängde ut. Blinkar du, svänger du sa han sedan ;-)
#1351848
Micce1980 skrev:
Lockis skrev: Likadant folk som blinkar höger men inte kör ut ur rondellen.
Det gjorde sambon när hon körde med trafikskolläraren en gång, då tog han ratten och svängde ut. Blinkar du, svänger du sa han sedan ;-)
Fan inte mer än rätt.
Kan tycka att har man inte grepp om en så enkel funktion som blinkers användning bör man inte sitta bakom ratten/styret på ett fordon..
  • 1
  • 482
  • 483
  • 484
  • 485
  • 486
  • 543
Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]

Givare i kylaren hoppar ur

FD157206-43B1-4472-AD81-D6770C3D768F.jpeg Hej! 9[…]