Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1348431
Att schwalbedäcken går sönder genom att dubben äter sig igenom är standard, det har varit så sen de kom typ. Nokian är outslitliga men tröga. Continentals nya tänkte jag nog prova nästa gång, verkar dock klara en vinter till på nuvarande från schwalbe.

Så länge det går att få i slangen utan att klämma den funkar det med ganska fel mått. själv kör jag 23-25 mm slang till 37-40 mm däck på pendlaren.
av mikebike
#1348450
Det gäller bara att ha lite luft i slangen och se till att det inte blir veck på den.
Användarvisningsbild
av Perra83
#1348509
Har påbörjat fjärde vintern med mina Schwalbe winter marathon och har inte fått punktering än p.g.a dubbarna. Men vilken skillnad dom gör alltså. Det snöade rejält för en vecka sedan när jag var på jobbet. När jag sedan skulle cykla hem fick jag faktiskt gå med cykeln. Minsta lilla uppförslut så spann det bara. Då har jag en enkel elcykel med Shimano Steps drivsystem. Fick ta fram gamla elcykeln som hade vinterdäcken monterade.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1348995
19 november, +8 ute och regn de senaste 2 veckorna. Nä, nu vill jag ha en riktig monstervinter med mycket snö. Eller +25 och strålande sol.
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1349002
Låter som att vi bor i ungefär samma område, här ser det ut att vara plus en bit in i december :P (om prognoserna var tillförlitliga så långt fram)
Användarvisningsbild
av GT-mannen
#1349137
grillchips skrev:19 november, +8 ute och regn de senaste 2 veckorna. Nä, nu vill jag ha en riktig monstervinter med mycket snö. Eller +25 och strålande sol.
Bara det inte blir som den 5 december för sju år sedan. Totalkaos och inställd busstrafik i hela Stockholms län. Jag jobbade då i Skarpnäck och skulle åka hem till Farsta med arbetsbilen. En resa som i normala fall tar max tio minuter. Då tog det nästan två timmar.

Idag för 15 år sedan var det förresten 11 minusgrader och sol här. Nästan 20 grader lägre om man jämför med idag.

/Håkan
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1349156
GT-mannen skrev: tis 19 nov 2019, 20:10
grillchips skrev:19 november, +8 ute och regn de senaste 2 veckorna. Nä, nu vill jag ha en riktig monstervinter med mycket snö. Eller +25 och strålande sol.
Bara det inte blir som den 5 december för sju år sedan. Totalkaos och inställd busstrafik i hela Stockholms län. Jag jobbade då i Skarpnäck och skulle åka hem till Farsta med arbetsbilen. En resa som i normala fall tar max tio minuter. Då tog det nästan två timmar.

Idag för 15 år sedan var det förresten 11 minusgrader och sol här. Nästan 20 grader lägre om man jämför med idag.

/Håkan
Såna dagar är det väl bara att hänga kvar på jobbet tills det lugnat ner sig..
Användarvisningsbild
av grillchips
#1349218
Eller jobba hemma helt och hållet om man har den möjligheten. ;)
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1349241
grillchips skrev: ons 20 nov 2019, 09:05 Eller jobba hemma helt och hållet om man har den möjligheten. ;)
Om kaoset kommer när man är kvar hemma, och datorn är med hem, ja ett rimligt alternativ :-)

Fast med cykel får det vara riktigt illa för att det ska göra så stor skillnad. Då är ju andra idioter som fastnat ett icke problem och det är bara min egen förmåga att ta sig fram som styr.
Användarvisningsbild
av Allinug
#1351030
Äntligen! Nu är snön här så att det kan bli lite ljusare ute.
  • 1
  • 167
  • 168
  • 169
  • 170
  • 171
  • 188

Hojhoj. Min nyfikenhet får mig att frå[…]

Hajsan. Det som styr skyltavläsningen(TSI) sa[…]

Hej Jag har en v70 MY 2011. Jag har märkt at[…]

Det låter som att temperaturgivaren inte ski[…]