Moderator: Moderatorer

#1350473
Testade OKQ8 gds-hall. 110 kr fattigare men en renare bil och betydligt varmare än utomhus. Tvättade den senast 8:e november.
IMG_20191125_182637.jpg
IMG_20191125_182637.jpg (453.6 KiB) Visad 669 gånger
#1350501
Min lokala hall var förresten nyrenoverad. Massa utrustning för snabbtvätt. Men att bara stå och spola högtryck verkar ha blivit billigare för jag höll på en bra stund tyckte jag och betalade ändå bara 80 kr. Kan det stämma eller har jag bara dålig tidsuppfattning?
#1350502
SBergdahl skrev: mån 25 nov 2019, 20:54 Min lokala hall var förresten nyrenoverad. Massa utrustning för snabbtvätt. Men att bara stå och spola högtryck verkar ha blivit billigare för jag höll på en bra stund tyckte jag och betalade ändå bara 80 kr. Kan det stämma eller har jag bara dålig tidsuppfattning?
Jag vet inte om det finns olika tvättplatser. Platsen jag ställde mig på hade snabbtvätt tydligen. Men mikrofiberhandsken användes. När jag loggade in efter att ha tagit avfettning stod det 20 kr. Får kolla nästa gång. Första gången där som sagt.
#1350504
Jernhand skrev: mån 25 nov 2019, 20:58
SBergdahl skrev: mån 25 nov 2019, 20:54 Min lokala hall var förresten nyrenoverad. Massa utrustning för snabbtvätt. Men att bara stå och spola högtryck verkar ha blivit billigare för jag höll på en bra stund tyckte jag och betalade ändå bara 80 kr. Kan det stämma eller har jag bara dålig tidsuppfattning?
Jag vet inte om det finns olika tvättplatser. Platsen jag ställde mig på hade snabbtvätt tydligen. Men mikrofiberhandsken användes. När jag loggade in efter att ha tagit avfettning stod det 20 kr. Får kolla nästa gång. Första gången där som sagt.
I mitt fall är det inuti OKQ8s hall som kostat 3,50 i minuten tidigare. Nu fick man ett kort som skulle klämmas fast för att aktivera tvättplatsen. Där fanns lite allt möjligt som avfettning mm att tillgå. Men bara högtrycket ingår i priset för att stå där resten kostade extra. Funderar på om de sänkt grundpriset med hänsyn till det.
#1350511
SBergdahl skrev: mån 25 nov 2019, 21:06 I mitt fall är det inuti OKQ8s hall som kostat 3,50 i minuten tidigare. Nu fick man ett kort som skulle klämmas fast för att aktivera tvättplatsen. Där fanns lite allt möjligt som avfettning mm att tillgå. Men bara högtrycket ingår i priset för att stå där resten kostade extra. Funderar på om de sänkt grundpriset med hänsyn till det.
Grundpriset var 2,50 kr per min här. Alltså 110 kr på 44 min för mig. Samma här, allt utom högtryckstvätt kostade extra.
#1350526
Fyllt på luft.
Bilen tyckte det var lite i höger fram, när det såg ut att vara i vänster... Nåväl, nu är alla nöjda och glada igen :-)
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1350561
Fyllt på olja. Kollade oljan och det va så lite olja att stickan va torr. Fyllde på 4 liter. Hoppas att motorn klarat sig.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1350567
Tompan60 skrev:Herrejävlar. Fyllt 4 liter. De var inte mycket olja i motorn du kört med..

Man kan inte lita på elektronik att den säger till.. bäst att hålla koll.
Ja jag blev skräckslagen.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

  • 1
  • 1225
  • 1226
  • 1227
  • 1228
  • 1229
  • 1845

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Ingen såg det komma när hela huset &[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]