Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
Lockis skrev:
volvobrasse skrev:Hej! Funderar på solfilm till min S60 R-design. Kan det möjligtvis finnas någon här inne som har en bild på en S60 R-designmed solfilm på? Osmium Grey vore fantastiskt! Men går bra med annan färg också! Bara för at ha som referens?

Skulle också vilja ha ett referenspris på solfilm. Priset jag fått är 4200 kr. Är det normalpris?
Låter dyrt,
min volvo handlare tar 3900 (samma som fabrik) på V60.
Jag har jobbat med montering av solfilm i bl.a. bilar. Att det blir dyrare på en sedan har helt enkelt med tiden, och hur djävligt och bökigt det är med åtkomsten. Ibland skulle man vilja ta ut rutan och montera filmen. På en kombimodell är det bara att öppna bakluckan, sedan är det inget problem med åtkomsten. Tänk er att sitta på huk/knä i baksätet med en skrapa och värmepistol mellan rutan och hatthyllan och göra en krympning av folien för att få en sömlös, utan att dela folien i två eller tre delar. Heder åt dom som gör det! Jag kan inte längre p.g.a. min stela kropp.
av Lockis
volvobrasse skrev:Fråga: Är det någon skilland på solfilm och orignaltonade rutor utseendemässigt? Samt när man lägger solfilm, hur länge håller dessa?
Korta svaret är ja. Långa svaret beror på olika faktorer.
Till S60 kunde man väl dock inte få tonade rutor ifrån fabrik?
av seqerlars
Lockis skrev: Korta svaret är ja. Långa svaret beror på olika faktorer.
Det var inte möjligt beställa från fabrilk när jag la min beställning i augusti, så det görs av Volvo när de fått in bilen.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Lockis skrev: tor 21 nov 2019, 09:28
volvobrasse skrev:Fråga: Är det någon skilland på solfilm och orignaltonade rutor utseendemässigt? Samt när man lägger solfilm, hur länge håller dessa?
Ok men vad i utseende exakt är skillanden vanligtvis menar du? :)
av Lockis
volvobrasse skrev:
Lockis skrev: tor 21 nov 2019, 09:28
Ok men vad i utseende exakt är skillanden vanligtvis menar du? :)
Med film kan du bland annat välja mörkheten. Annars är det ju en film, så det kan gå isönder. Är det ett bra jobb så bör det dock inte synas.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
En till fråga. Hur pass mörk solfilm ska man välja tycker ni? Jag kunde tydligen välja bland två olika mörkdjup. Ser att min S60 är ganska tonad på originalrutorna redan. Vad är er åsikt om detta?
av Lockis
volvobrasse skrev:En till fråga. Hur pass mörk solfilm ska man välja tycker ni? Jag kunde tydligen välja bland två olika mörkdjup. Ser att min S60 är ganska tonad på originalrutorna redan. Vad är er åsikt om detta?
Tror standard från fabrik är 20-25% genomsläpp.
Polisen kör 5%
Själv valde jag 15% på filmen :-)
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Lockis skrev: mån 25 nov 2019, 09:59
volvobrasse skrev:En till fråga. Hur pass mörk solfilm ska man välja tycker ni? Jag kunde tydligen välja bland två olika mörkdjup. Ser att min S60 är ganska tonad på originalrutorna redan. Vad är er åsikt om detta?
Tror standard från fabrik är 20-25% genomsläpp.
Polisen kör 5%
Själv valde jag 15% på filmen :-)
Ok jo såg att dina rutor såg nästan svarta ut:) Tänker att rutorna är redan ganska mörka, så dom lär bli ganska svarta med solfilm på.
Pv 544 -62

Hej. Har kvar pappret på den pv?

Jag får ingen träff på detta &[…]

Det finns ingenting som ska köras in län[…]

V70 2014 D4 181 hk motorlampa

Jag gjorde precis det jobbet i måndags. Ja, […]