Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
#1349685
nä, men tre tryck på displayen då, el är timerfunktiníonen så bökig att koma åt?
av Lockis
#1349715
Derank skrev:nä, men tre tryck på displayen då, el är timerfunktiníonen så bökig att koma åt?
Ingen aning, har inte lyckats använda den på 1 år. Kör alltid direkt start då mitt jobb är lite ombytligt :-)
av johbj
#1350334
Volvo har problem och det har gått ut info till verkstäderna att man jobbar på det centralt.
Hur var och en gör med sin start av värmare är upp till var och en, jag behöver komma åt att sätta timer på distans för att det ska funka för mig och min vardag.
Användarvisningsbild
av gripen
#1351070
Förstår inte hur man kan läsa om så mycket problem med VOC och värmare här i forumet. Har inga som helst problem med vare sig direktstart/stopp eller timer på min V40CC-18. Det tar kanske 5-6 sekunder innan det "tar"... Inte modellen som detta delforum behandlar såklart, men VOC är väl samma grejer oavsett modell där den finns?

VOC har väl ett eget inbyggt kort vad jag förstår. Men vissa teleoperatörer kanske funkar bättre än andra för själva kontrollen via appen? Jag har Telia.

Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk


av jaronsso
#1351076
gripen skrev: fre 29 nov 2019, 12:32 Förstår inte hur man kan läsa om så mycket problem med VOC och värmare här i forumet. Har inga som helst problem med vare sig direktstart/stopp eller timer på min V40CC-18. Det tar kanske 5-6 sekunder innan det "tar"... Inte modellen som detta delforum behandlar såklart, men VOC är väl samma grejer oavsett modell där den finns?

VOC har väl ett eget inbyggt kort vad jag förstår. Men vissa teleoperatörer kanske funkar bättre än andra för själva kontrollen via appen? Jag har Telia.

Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk
Jag har en helt ny V60 modellår 2020 där timern i VOC inte fungerar alls. Haft den tre månader nu.
Har bytt från Telenor som man fick med bilen, till Telia nu sedan en månad som jag i mitt telefonabonnemang. Det fungerar inte för det.
Lyckligtvis fungerar det att sätta på värmaren manuellt i VOC och det fungerar för min del, så jag skiter väl i timern kanske.. Men det känns ändå lite B. Någon gång kanske jag behöver den.
av Lockis
#1351079
@jaronsso,
VOC har dock inget med vilket abonnemang du har i bilen. Det går på en separat uppkoppling :-)

Jag tror det går att sätta timern i bilen dock.
Själv brukar jag alltid direkt starta parkeringsvärmaren.
av jaronsso
#1351081
Lockis skrev: fre 29 nov 2019, 14:25 @jaronsso,
VOC har dock inget med vilket abonnemang du har i bilen. Det går på en separat uppkoppling :-)

Jag tror det går att sätta timern i bilen dock.
Själv brukar jag alltid direkt starta parkeringsvärmaren.
Ja det var lite det jag skrev, eftersom jag har kört olika.
Jag svarade på en kommentar där han undrade om det kanske hade med operatören att göra.

Japp. Timern i bilen fungerar.
I VOC går det ej.
Jag startar också värmaren direkt. Men det känns som sagt ändå lite B att funktionen ej fungerar med timern.
av Lockis
#1351087
jaronsso skrev:Jag startar också värmaren direkt. Men det känns som sagt ändå lite B att funktionen ej fungerar med timern.
Håller med! Fungerade klockrent i dem äldre modellerna.
Användarvisningsbild
av leiwi
#1351147
@Lockis,
Lockis skrev:VOC har dock inget med vilket abonnemang du har i bilen. Det går på en separat uppkoppling
Om du har ett eget simkort med dataåtkomst i bilen så använder VOC det kortet ,och det E-sim som finns i bilen används inte
Så det är fullt möjligt att det skiljer med olika abonnemang, jag har Telia och har aldrig upplevt de fel som beskrivs ovan

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]

Kombi är alltid bra att ha :-) Man vet aldri[…]

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]