Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#198758
:( :( Har en 850 gle 93 mod som jeg har hatt litt problem med anng dette med stopping,men har nå funnet ut at ved fullt trøkk på gassen ved feks forbikjøring kan motoren dø helt ut.Starter som regel lett igjen,lurer på hva dette kan være kanskje et eller annet med bensintilførselen ved plutselig full gass?? :???: Kanskjke noe for pettson dette her?? :mrgreen: :-)-)NB Vet ikke om volvomotorene er følsomme mot feks.. injection trim i bensintilførselen,og lignende.Kanskje et eller annet her som kan være årsaken??
#209738
Hei på dere Oslo Norway her igjen,da har jeg fått en "ekspert" til og hjelpe meg litt ut her med min motorstopp!!Han har sett på bensinpumpe,bla vasket i WD-40, skiftet spjeldhuspakning renset spjeldhus med WD-40,og renset vasket vekk olje og skitt.Samme dag kjørte jeg hjem og det viste seg desverre at bilen stoppet noe senere igjen!!Jeg surfet dagen derpå om problemet på en norsk side,og det viste seg at dette problemet har mange av oss.En ble tipset om at han hadde fått løst problemet sitt med og skifte bensinpumperele!!Jeg prøver selvfølgelig ut det meste og kjørte til bilia her i går.Har nå skiftet releet,og er meget spent på om det kanskje er dette som har fucka opp i lengre tid!! Jeg håper virkelig dette,og b ilen har nå gått bra etter skifte av rele!! ;=) Tidlig enda og si noe endelig,om det er løst!! Wish me good luck, and same to you. :-)-)
#426676
Vart den normal sen? för er som bytte LMM alltså. har samma problem själv. bilen kan bara tvärdö precis när som helst. kan dock inte återskapa det när jag vill. har testat att stå i en backe, svängt kraftigt, dra på fullt osv, osv

Finns inga felkoder ang Lmm. har bytt bränslepumpsreläet.
av *pettson*
#426679
cdx873v skrev:Vart den normal sen? för er som bytte LMM alltså. har samma problem själv. bilen kan bara tvärdö precis när som helst. kan dock inte återskapa det när jag vill. har testat att stå i en backe, svängt kraftigt, dra på fullt osv, osv

Finns inga felkoder ang Lmm. har bytt bränslepumpsreläet.
kikat på den tunna pluskabeln som sitter på batteripolen? Samt kikat på styrreläet som sitter ovanför kylaren som styr styrdon, massmätare och alla givare som har +15?
#426696
Lustigt att du skulle påpeka reläena ovanför kylaren. Jag var nämligen och pillade där precis innan jag fick igång den nu senast. funderade på om det var något där som var lurt, men jag höll även på med tomgångsmotorn och lite varstans och kände. Den startade hur lätt som helst men sen muttrade den till lite och dog. samma sak hände ungefär 5-6 gånger. sen väntade jag ett tag. testade igen. och då startade den. gick hur bra som helst.

Den lilla kabeln du nämner är lite dålig har jag märkt. men jag hade ingen aning om att den hade någon viktig funktion. då ska jag genast kolla och byta allt som den handlar om.

Jag öppnade det lilla gråa reläet förut (spridarna enl google) och kollade lödningarna. såg fina och blanka ut. det stora som sitter brevid. kan det orsaka sånt här?
#427370
Fick samma problem med typ tvärstopp, gick sedan att starta efter lite malande med startmotor, då tändes lamda lampan, denna slocknade när motorn gått en stund, motorn gick mycket bra på tomgång, detta höll på under flera veckor, Volvo felsökte, bytte delar men felet var kvar. Vid tredje besöket byttes en tätning för fördelaren pga. oljeläckage, just detta byte var billigt samt gick fort, men de föregående "reparationerna som ej fungerade var dyrare" felet gick ej att konstatera med datoranalysen.
#427490
hmm. kanske ska ta och kolla hur det ser ut vid fördelaren igen då. har bytt både rotor och fördelare för någon vecka sedan. känns lite hopplöst när man söker såna här fel, särskilt när man inte kan få det att uppstå när man vill.
#1349672
Min volvo V40 dör varannan gång jag kör den , de senaste dagarna. Det händer ofta när vi ska köra i låga hastigheter . vid rödljus och korsningar. Den har klarat sig bra på motorvägar mm. Det går bra att starta om den men felet återkommer senare. Vad kan det vara ?
#1349954
virullarinte skrev: fre 22 nov 2019, 00:11 Min volvo V40 dör varannan gång jag kör den , de senaste dagarna. Det händer ofta när vi ska köra i låga hastigheter . vid rödljus och korsningar. Den har klarat sig bra på motorvägar mm. Det går bra att starta om den men felet återkommer senare. Vad kan det vara ?
Vad är det för årsmodell och motoralternativ i din V40?

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]