Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Triad
#1348944
Ja. Bilen var över fem år. Inga möjligheter till ngn hjälp alls fanns. Varken från bolag eller Volvo egentligen.

Men det slutade med ren goodwill från Volvo.
Användarvisningsbild
av Cotag
#1348955
Det var ju schangtilt. Eftersom bilen är åtgärdad på auktoriserad verkstad så antar jag att både trådstartaren och verkstaden har utrett alla möjligheter till goodwill från Volvo.
Vad jag sett i tråden har det bara försökts få till reklamation mot senaste bilhandlare, i detta fall KVD.
av SambaAnkan
#1349810
Triad: Det var ju helt grymt. Jag har varit i kontakt med VolvoCars men de tycker inte att det är något som de vill kompensera mig för eftersom bilen har rullat för långt. Jag jobbar iofs inte på Volvo så de kanske bedömer från fall till fall vad vet jag men det var gott att du slapp kostnaden!
av SambaAnkan
#1371320
Jaha...I dag kom "domen". ARN avslår min begäran om avhjälpande från KVD i sin helhet. Visst...det kan jag förstå...Men det kommer innebär för mig att jag aldrig skall köpa en Volvo igen...Dessa bilar från sketverkstan på Hisingen är ett skämt. Nu blir det BMW framöver... Volvo är ett jävla företag på dekis...

Ta hand om er i dessa tider!

SambaAnkan
av Solomon
#1371327
SambaAnkan skrev: tis 24 mar 2020, 22:06 Jaha...I dag kom "domen". ARN avslår min begäran om avhjälpande från KVD i sin helhet. Visst...det kan jag förstå...Men det kommer innebär för mig att jag aldrig skall köpa en Volvo igen...Dessa bilar från sketverkstan på Hisingen är ett skämt. Nu blir det BMW framöver... Volvo är ett jävla företag på dekis...

Ta hand om er i dessa tider!

SambaAnkan
Va tråkigt att höra!!!
Användarvisningsbild
av Cotag
#1371333
SambaAnkan skrev: tis 24 mar 2020, 22:06 Jaha...I dag kom "domen". ARN avslår min begäran om avhjälpande från KVD i sin helhet. Visst...det kan jag förstå...Men det kommer innebär för mig att jag aldrig skall köpa en Volvo igen...Dessa bilar från sketverkstan på Hisingen är ett skämt. Nu blir det BMW framöver... Volvo är ett jävla företag på dekis...

Ta hand om er i dessa tider!

SambaAnkan
Tråkigt men kanske inte helt oväntat besked.
Vet inte om precis om BMW är något alternativ efter att man läst lite i deras forum.
av Notuned
#1371466
SambaAnkan skrev:Cotag: Ja det är jävligt sorgligt. Kan bara avråda alla från att köpa en diesel som är av familjen VEA från 2014-2015. Motorn är felkonstruerad helt enkelt...

SambaAnkan
Är detta bara ett problem som drabbar VEA 2014-2015?
Ändrade man något i konstruktionen till 2016? Eller kan det drabbat även 2016-?
Användarvisningsbild
av Cotag
#1371474
Det har ju jobbats med uppdaterat EGR-system, balansaxlar och oljekolvringar. Vilka motorkoder och årsmodeller som gäller är ganska oklart.
Löser de senaste uppdateringarna på EGR-systemet sotuppbyggnad i insug, på ventiler och i förbränningsrum så kanske det även löser en del spruckna block, gissar jag.
av Solomon
#1371542
Volvo priset ligger ungefär en halv miljon idag och bilarna är inte premium längre som jag förstår! Stolarna blir vek eller ser gammal ut efter några hundra mil, multiremmen klarar inte som volvo lovar. Många andra små fel helst på diesel.
Har en yaris -2011 som gått 16000 mil vi byter bara vindrutan. Bilen bara går!
Volvo har varit på verkstaden flera gånger. snart ska jag be verkstaden att jag ska få en hyr parkeringsplats på Volvo. För jävligt
Användarvisningsbild
av Mossamicke
#1374993
Jahapp, då var det min tur nu. EGR kylaren uppgraderades med mjukvara för nån månad sedan efter ett brev från Volvo.
I förrgår varnade den för låg kylvätska. Det pyser till och nivån stiger igen. Det gurglar i värmepaketet.
Bilia ska byta den nu läckande EGR kylaren på goodwill trots att min V70 2015 med VEA gått 11800mil eftersom det hände så tätt inpå uppgraderingen. Tyvärr tror jag på sprickorna i blocket men ska inte ta ut eländet i förskott. Min grabb jobbar på en Volvoverkstad i Australien och där byter dem bottenstock på Volvos bekostnad. Volvo vill expandera i Australien, så där tystar man effektivt ner problemet genom att byta skiten utan snack.
Vill det sig väl och det "bara" är EGR kylaren byts bilen in mot en BMW 530d med 6:an på studs.
Förra V70 2016 jag hade knastade växellådan med att smälla i back och 1 rent brutalt. Adaptioner och blablabla hjälpte inte. Produktrelaterat enligt Bilia. Bytte bort den. Strax efter kom en servicebulletin som grabben utfört på ett otal antal lådor. Rivas, bytas några tätningar och ihop med det. 1 dags arbete. V60D6 2014 jag hade innan den hade vibrationer i framvagnen som även dessa var produktrelaterade enligt Bilia. Bromsarna rostade ihop på en månad eftersom den bromsade mest på regenerering till batterierna. Fick nya bromsar runt om på garantin men det tog en månad sen var dem lika kassa igen. Siste Volvon nu. Det blir inte fler.
Grabben säger själv att sen kineserna köpte Volvo och all elektronik numer är kinesisk och inte Bosch har dem aldrig förr bytt så många styrenheter och programmerat som nu. Han avråder mig från Volvo eftersom han vet att jag har krav. :-(
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]

Slutsteg original

Undrar var sitter slutsteget till original woofern[…]

Missljud höger bak v60cc II

Hade tråkigt missljud i höger bakvagn p[…]

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]