Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SambaAnkan
#1342290
Cotag: Ja det är jävligt sorgligt. Kan bara avråda alla från att köpa en diesel som är av familjen VEA från 2014-2015. Motorn är felkonstruerad helt enkelt...

SambaAnkan
av SambaAnkan
#1347688
Jaha...då var bilen klar. Efter att bilen åkte in den 29/5 på verkstad så är man nu 46 259 kr fattigare...Nu får vi se hur länge den här begagnade motorn som har satts i håller. Verkstaden hade kvar den gamla motorn så jag skickar med en bild på hur det såg ut i cylinder 2.

Ha det gôtt där ute!

SambaAnkan
Bilagor
12.jpg
Spricka
12.jpg (226.48 KiB) Visad 734 gånger
Användarvisningsbild
av Cotag
#1347769
Huhh ... :bored:
Hur långt hade donatorn rullat?
III skrev:Vet vi något om konstruktionen ändrats genom åren ?
Vi vet ju att det jobbats med exempelvis balansaxelpaket och olika sätt att få rätt på igensotade EGR-system m.m.
Just sprickbildning har jag inte sett någon info om det jobbats med på något sätt.
Användarvisningsbild
av Derank
#1348405
Skulle personligen aldrig köpa en beggad bil idag utan att den har motorgaratin kvar, och nu pratar jag inte bara Volvo.

När min xc60 passerat 8år el 17000mil då åker den oavsett (om jag har kvar den så länge )

förstår att alla inte har råd att köpa nyare och det är såklart inte alla långmilare av modernare bilar som krånglar.





Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

av SambaAnkan
#1348886
Cotag; Donatorn har gått 15 000 mil....Så här långt verkar den dra mindre bränsle vilket är positivt..Kul när ngt är lite bättre än väntat i den här härvan :-) De bytte kamremmen innan de satte i den också.

Derank: Ja det är verkligen ngt man bör ta sig en riktig funderare över vid nästa bilköp. Om miltalen ligger utanför maskinskadeförsäkringen kan det bli dyrt, riktigt dyrt...
Användarvisningsbild
av Cotag
#1348918
Triad skrev: mån 18 nov 2019, 19:10 Jaha.. Och jag som fick Volvo att ta hela kostnaden på en 2015 med 19k mil på mätaren. En beg motor monterades i och Volvo tog kostnaden.
Var din bil också köpt på KVD och utanför reklamations och garantitid?
Annars är det lika intressant att höra om när jag fick ett par nya skor på Intersport när de gamla gick sönder. :-D
av Triad
#1348940
Cotag skrev: mån 18 nov 2019, 19:52
Triad skrev: mån 18 nov 2019, 19:10 Jaha.. Och jag som fick Volvo att ta hela kostnaden på en 2015 med 19k mil på mätaren. En beg motor monterades i och Volvo tog kostnaden.
Var din bil också köpt på KVD och utanför reklamations och garantitid?
Annars är det lika intressant att höra om när jag fick ett par nya skor på Intersport när de gamla gick sönder. :-D
Kundbil.
Jobbar som tekniker på Volvo...
Användarvisningsbild
av Cotag
#1348943
Triad skrev: mån 18 nov 2019, 21:00
Cotag skrev: mån 18 nov 2019, 19:52
Triad skrev: mån 18 nov 2019, 19:10 Jaha.. Och jag som fick Volvo att ta hela kostnaden på en 2015 med 19k mil på mätaren. En beg motor monterades i och Volvo tog kostnaden.
Var din bil också köpt på KVD och utanför reklamations och garantitid?
Annars är det lika intressant att höra om när jag fick ett par nya skor på Intersport när de gamla gick sönder. :-D
Kundbil.
Jobbar som tekniker på Volvo...
Var bilen utanför reklamations och garantitid som trådstartarens bil?
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https:/[…]

Felmeddelande på antisladd

Kan vara givare,krans, hjullager eller styrvinkelg[…]

Weber 32dir på en b20

Hr inte siffrorna i huvudet men någonstans s[…]