Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1348679
StefanN skrev:Finns ju inte en enda T6 till salu, går ju innan dom kommer in i bilhallen.
Skulle kollat på denna: https://www.blocket.se/vi/87698150.htm
Precis vad jag är ute efter! Dock är detta längre än tre timmars resa då, blir nog fyra-fem timmar att köra. Ska kolla om man kan klämma in en ledig dag denna veckan och åka dit.
#1348689
Jag var tidigare oxå sugen på XC70 3,2 men köpte en ny Volvo. Tycker dock att det är fantastisk bil med en trevlig och riktig motor. Läste flera recensioner och bilen har väldigt bra rykte förutom bränsle förbrukning men det är ingen överraskning. De som nämner pris på 50 k har ingen aning vad bilen kostar. Fina exemplarer kostar mot 120k, annars runt 90-100k. Såg en gång pris på 60k men såldes för reservdelar. Ibland kommer även annonser för T6 men brukar försvinna inom 2-3 dagar. Lycka till.
#1348702
Freddy100 skrev:Jag var tidigare oxå sugen på XC70 3,2 men köpte en ny Volvo. Tycker dock att det är fantastisk bil med en trevlig och riktig motor. Läste flera recensioner och bilen har väldigt bra rykte förutom bränsle förbrukning men det är ingen överraskning. De som nämner pris på 50 k har ingen aning vad bilen kostar. Fina exemplarer kostar mot 120k, annars runt 90-100k. Såg en gång pris på 60k men såldes för reservdelar. Ibland kommer även annonser för T6 men brukar försvinna inom 2-3 dagar. Lycka till.
Tack. Det är ungefär vad jag fått för uppfattning också. Ville egentligen få lite mer bekräftelse på det. Och ja, de verkar ha ett högt pris om de är välskötta och fina. T6'or som är i någorlunda skick försvinner fort ( om man nu lyckas hitta någon ). Får fortsätta att hålla koll på 3.2 och T6. Ska försöka komma iväg och kolla den som nämndes ett par inlägg innan.
#1348716
Jag forskade ganska noga och länge före jag köpte min XC70 T6, och kan mest uttala mig om T6:an (som är väldigt billig i drift sett till service och reparationer och har en exemplarisk karaktär att köra) Min bekante bilmek hade en 3,2 före han skaffade T6 och lovordar bägge avseende driftsäkerhet och motorkaraktär som Volvos sannolikt bästa motorer. Dom vill ha kring litern men driftsäkerheten är hög och körupplevelsen densamma. Givetvis en snävare skara som prioriterar körupplevelsen med en 6:a idag men de finns och T6:or 304Hk står inte länge i bilhallarna, men har du budget till en sån så rekommenderar jag att du håller dig tills du hittar en sån, för drar mindre och går bättre.
#1348734
Finns inga minus med den bilen, lånade en av min kollega för många år sedan, åkte svall-gävle mitt i sommarnatten, tur och retur, skulle lämna en reservdel till en mekaniker, det var panik, behöver jag säga att den bilen aldrig dragit så mycket sås någonsin, men en 3.2a köper man inte för ekonomins skull.
#1348811
Jag har haft en XC70 3.2 -08, som jag bytte in för ca 6 månader sedan. Underbar att köra och åka i. Den drog ca 1.05/ mil i snitt ”vid pumpen” vilket iaf jag inte blev ruinerad av. Klart värd varenda dl. Iofs mycket körning på farthållaren. Bytte till en XC70 D4 men saknar känslan och ljudet från den raka sexan.
#1348821
Överhuvudtaget ser jag sällan någon inbytt XC70 i annonerna från den lokala handlaren här. De försvinner innan de hinner annonsera ut dem.
Något som naturligtvis påverkar andrahandsvärdet. Så nej, 50000 är nog en fantasisiffra i minst lika hög grad som 120000 kan vara det.

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]

Kombi är alltid bra att ha :-) Man vet aldri[…]

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]