Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1348767
BDavid skrev: fre 15 nov 2019, 20:38
Daviddd skrev: ons 25 sep 2019, 19:57
BDavid skrev: Just det ligger ju bara tvärs över gatan tänkte jag inte på, tack! Blir nog till att ringa och boka in en tid.
Vet ju iaf att bilia inte får mig som kund för jobbet, helt sjukt vilket pris dom tar för det.

// David
Uppdatera gärna tråden med dina erfarenheter, jag går själv i spolningstankar.

"Jag" har nu idag faktiskt Spolat lådan. Tycker av dem få milen jag hunnit köra under dagen att det känns som om den växlar lite finare. Om inte annat så är vetskapen om att oljan nu är bytt efter vad jag tror är första gången på 17500 mil ish väldigt bra. Blir byte tidigare några mil tidigare nästa gång...
Fick även en programvaru uppgradering där dem hade uppgraderat något i växellådansmjukvara.
Är hittills mycket nöjd och tror det var på tiden att lådan fick lite ny olja i sig.

Blev Werkstad/Tkbm som gjorde jobbet. Fick riktigt bra bemötande av mekanikern så lär återkomma ditt nästa gång något behöver göras.

// David
Tack för återkopplingen!
#1348768
dannesk skrev: lör 16 nov 2019, 22:35 Åk in till närmaste ÅF och se till att ni får nyaste mjukvaran inlagd i lådan, den optimerar växlingarna samt fixar de kända problemen när oljan kommer upp runt 90grader och börjar växla upp/ner hårt. Volvo har optimerat gången och spärrat lådan att nu endast använda 4 flödessteg av 7 möjliga så man slipper de hårda växlingarna bl.a. ifrån D-N och D-R samt allmän hård gång. Jag har haft mjukvaran samt ny adaption sedan början oktober då den släpptes och lådan upplevs betydligt bättre och bättre och så har ändå jag nybytt automatlåda i min bil.
Finns det någon kod eller något att hänvisa till? Har service i januari och tänkte be om den vid det tillfället.
#1348858
halvgute57 skrev: mån 18 nov 2019, 11:51 När vi volvo åf:are gör service på din bil laddas det ner "service 2.0" där bör TCM uppgradering ingå..
Låter bra. Frågade därför att jag har fått begära andra uppdateringar tidigare - men kanske var mer specifika saker då.

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Givare i kylaren hoppar ur

Kan det vara så enkelt att ringen som ska t&[…]

Härligt snabbt agerat!

Felmeddelande på antisladd

Hej! Börja med att kolla att någon ce[…]