- fre 15 nov 2019, 20:44
#1348313
Jag fortsätter tänka att det är en hyfsat billig åtgärd att göra ett olje/filterbyte mellan ordinarie intervaller för att i görligaste mån reducera koksbildning. Tyvärr är detta bara mitt tyckande, att hitta statistik som stöd är antagligen svårt och inget jag kommer lägga tid på.
Lockis skrev: ↑fre 15 nov 2019, 15:35Ringarna har säkert klarat tillverkarens långtidstester innan släpp på marknaden.Cotag skrev:Det där verkar ju dock inte vara pga serviceintervall utan pga dåliga ringar?Lockis skrev: ↑fre 15 nov 2019, 14:19Titta i exempelvis denna tråd: viewtopic.php?p=1344209#p1344209
Vet inte, har inte hört något om detta. Men jag antar att det inte var för att service intervallet var över 3000 mil? Så man har inte sänkt service intervallet men ändå blivit av med problemet?
Själv är jag rimligt säker på att frisk olja i sumpen reducerar sådana här och liknande problem.
Jag fortsätter tänka att det är en hyfsat billig åtgärd att göra ett olje/filterbyte mellan ordinarie intervaller för att i görligaste mån reducera koksbildning. Tyvärr är detta bara mitt tyckande, att hitta statistik som stöd är antagligen svårt och inget jag kommer lägga tid på.
Nuvarande: V60 D4 -14 Momentum BE II D4204T5 M66. Med premium balansaxelvissla.
Tidigare Volvo: V40 2,0T -04, 240 Turbo -84, Duett -64
Tidigare Volvo: V40 2,0T -04, 240 Turbo -84, Duett -64