Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1348258
@Erik Å, Nä skruvhålen var det enda jag hitta på den 00a jag tog packningarna från igår. Inga stora rektangulära hål ingen stålskena heller. Bara plastbitar med fästclips på i diket på taket.
Hur det ser ut på min egen vet jag inte än.
Och det är typ som du säger man kan inta vara helt säker förän man rivigt isär sin egen skorv o kollat o jämnfört testat grejorna :bored:
Nu ska jag kolla vart vattnet kommer ifrån så fort jag kommer in i nått garage har ju inget eget bilgarage. :-(
#1348262
Okej, nu börjar jag att undra om jag har drömt alltihop om hålen.. omöjligt är det inte :-)
Sen har jag funderat på att hälla rostskydd i "diket" under plastlisten. Antagligen står regnvattnet kvar där ett bra tag innan det avdunstar.
Det är inte så att du har fått ett rosthål någonstans i "diket"?
#1348268
Jo visst kan det vara ett rost hål under det visar sig när jag monterat isär min. Vattnet lär nog stå där i diket ett tag ja. kanske hela tiden så här års. Och gammalt slem o skit som aldrig torkar.
Jag har x antal andra grejor o fixa först men det här är högt på listan. Rapport så fort jag hittat felet.
#1353974
Jag har tagit bort takbågen nu. Har skurit bort gammalt karross kitt med rakblad som släppt lite i rännan längst bak. Slipa bort rosten under dit med grundfärg o nytt kaross kitt och färg :bored: .
Nu till frågan har tjacka butyltätning på Feltema till o täta skruvarna med i gängorna och skruvhålet takbågen är det rätt skit jag skaffat?.

Det här https://www.biltema.se/bygg/kemikalier/ ... gLiM_D_BwE
#1354000
Jomen jag tänkte mest i gängorna i karossen det är fingängat. Det sitter nått svart klibb på skruvarna nu som jag inte vet vad det är.
Är det någon som vet vad det är från fabrik passar butyltätning till att täta gängor?.
#1354274
Det är din ruta på sidan som inte är tät. Gummilisten runt fönstret, troligen i överkant.
#1354295
Nope ej rutan i det här fallet.
Har monterat av tak bågen och tejpat igen skruvhålen och tejpat över hela rännan i taket.
Och då kommer det inte in nått alls. Man ser även att det läcker ovanför rutan.
Vattnet som samlas under takbågen ska rinna ut i bakkant under bågen.
Där var det en massa skit o slem på min och i hela rännan mer eller mindre.
Jag har även monterat av alla paneler på insidan där bak.
#1354407
gubbstrutt skrev: tis 17 dec 2019, 05:36 ..Där var det en massa skit o slem på min och i hela rännan mer eller mindre...
Hoppsan, där fick jag mer saker att kolla! Men det får nog vänta till våren :-)
Viloperioden är slut, bilen är inkastad i daglig pendling i saltblasket igen..

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]