Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Kurre81
#1343407
Hej har lite funderingar min display visar service krävs på abs antislad o bromsamverkan följande felkåder har jag kunnat läsa ut
Ecm-ao2b
Ecm-940a
Cem-1a5e
Cem-1a5f
Ecm-A500

Då är frågan är det abs boxen som är paj eller kan det vara något annat som jäklas :-(
Användarvisningsbild
av Kurre81
#1348229
Uppdatering. tydligen hade abs kabeln slitits av nere vid däcket så beställde en ny givare från aoutodoc satte i den eftet lite svordommar för skruven small ju av naturligt vis när jag skulle ta bort den gammla men efter lite borrning så sitter den där , men trots felkåds nollning med dator så visar den anti-sladd tillf.avstängd 🤔 o jag bytte drivknutar i sommrad o på dom satt det ju nya abs kransar på. Blir inte riktigt klok på detta
av MickeM
#1348263
Men om en kabel till ABS sensor var helt av, skulle en felkod ha satts i BCM.

Fungerar ABS om du gör en tvärnit?

Eller är hela BCM död?

Fungerar hastighetsmätaren?
Användarvisningsbild
av Kurre81
#1348521
Hastighets mätaren funkar bara abs antispin o antislad som ej funkar o nollar jag med datorn så börjar antispinn lampan blinka o sen lyser abs lampan. Hur noga är det att abs givaren sitter spikrakt i hålet
av MickeM
#1348522
Det låter som en en framgivare ger fel signal. Givaren måste sitta nära kransen för att känna av den riktigt.
Kransen måste vara hel.

Men du har alltså en heltäckande scanner, men får inte ut någon felkod ur BCM?
Användarvisningsbild
av Kurre81
#1348542
I dag ville inte hastighetsmätsren va med och ville inte växla upp utan vart stanna o slå av bilen då funkade det igen 🤔

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]