Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lockis
#1347887
fjohan82 skrev: ons 13 nov 2019, 16:20
Zanders skrev: ons 13 nov 2019, 07:15
fjohan82 skrev:
Inte i Tyskland.
Kul att ha plattan i mattan och bli omkörd av en liten Fiat eller Peugeot... :bored:
Mina resor i det landet går i över 200 så fort tillfälle ges, men alla är vi olika...
Jag har kört där en gång dem senaste 10 åren typ och då fanns det knappt utrymme för den farten ändå pga vägarbete och mycket trafik. Va ett par km som jag va över 200 ett litet tag men som du själv säger så har vi alla olika behov :-)
Aha, jo så är det. :-)
Jag åker där oftare kan jag lova...
Nu brukar jag bara åka till Tyskland för att handla. Så har aldrig kört fri fart autobahn. Så I min värld räcker 180 km/h utan problem. Skulle jag få för mig att köra längre ner i Europa kommer det inte ske ofta så då kommer 180 km/h också räcka :)
av Halvlind
#1348177
Zanders skrev: tis 12 nov 2019, 06:53 Någon som beställt nyligen och fått ett preliminärt leveransdatum?
Jag beställde min i tisdags. Fick in den i min Volvo idag och leverans v8.
Användarvisningsbild
av Zanders
#1348185
Halvlind skrev:
Zanders skrev: tis 12 nov 2019, 06:53 Någon som beställt nyligen och fått ett preliminärt leveransdatum?
Jag beställde min i tisdags. Fick in den i min Volvo idag och leverans v8.
Oj, det va riktigt snabba puckar! Va har du för spec?
av Halvlind
#1348196
Zanders skrev: fre 15 nov 2019, 10:07
Halvlind skrev:
Zanders skrev: tis 12 nov 2019, 06:53 Någon som beställt nyligen och fått ett preliminärt leveransdatum?
Jag beställde min i tisdags. Fick in den i min Volvo idag och leverans v8.
Oj, det va riktigt snabba puckar! Va har du för spec?
Den är rätt basic, kanske därför det går snabbt?
Momentum adv edition, teknikpaketet, tonade rutor, dragkrok och takbox.
Användarvisningsbild
av Zanders
#1348204
Halvlind skrev:
Zanders skrev: fre 15 nov 2019, 10:07
Halvlind skrev: Jag beställde min i tisdags. Fick in den i min Volvo idag och leverans v8.
Oj, det va riktigt snabba puckar! Va har du för spec?
Den är rätt basic, kanske därför det går snabbt?
Momentum adv edition, teknikpaketet, tonade rutor, dragkrok och takbox.
Kanske.. Kan ju bero på den ökade takten på hybriderna också :nerd:
av Klabbe65
#1349246
Nu kom det en uppdatering på Min Volvo att det är 5 veckor kvar till leverans men fortfarande står det beräknad till vecka 1, man tog bort 1 vecka men är fortfarande kvar på vecka 1?
Kanske beror på Jul och Ny Års helgerna.
av Lockis
#1349252
Klabbe65 skrev:Nu kom det en uppdatering på Min Volvo att det är 5 veckor kvar till leverans men fortfarande står det beräknad till vecka 1, man tog bort 1 vecka men är fortfarande kvar på vecka 1?
Kanske beror på Jul och Ny Års helgerna.
Eller också har du bara gått över vecko brytet...
Min bryter ner till 6v imorgon (torsdagar) så din beräknade leverans är väl onsdag v.1.
av Klabbe65
#1349256
Lockis skrev: ons 20 nov 2019, 12:22
Klabbe65 skrev:Nu kom det en uppdatering på Min Volvo att det är 5 veckor kvar till leverans men fortfarande står det beräknad till vecka 1, man tog bort 1 vecka men är fortfarande kvar på vecka 1?
Kanske beror på Jul och Ny Års helgerna.
Eller också har du bara gått över vecko brytet...
Min bryter ner till 6v imorgon (torsdagar) så din beräknade leverans är väl onsdag v.1.
Det har varit på fredagar tidigare men nu står det att sidan uppdaterades 19/11 och då tog man bort 1 vecka men fortfarande leverans vecka 1.
av Lockis
#1349262
Klabbe65 skrev: ons 20 nov 2019, 12:35
Lockis skrev: ons 20 nov 2019, 12:22
Klabbe65 skrev:Nu kom det en uppdatering på Min Volvo att det är 5 veckor kvar till leverans men fortfarande står det beräknad till vecka 1, man tog bort 1 vecka men är fortfarande kvar på vecka 1?
Kanske beror på Jul och Ny Års helgerna.
Eller också har du bara gått över vecko brytet...
Min bryter ner till 6v imorgon (torsdagar) så din beräknade leverans är väl onsdag v.1.
Det har varit på fredagar tidigare men nu står det att sidan uppdaterades 19/11 och då tog man bort 1 vecka men fortfarande leverans vecka 1.
Spännande :-) kolla med din säljare. Han/hon bör ta tillgång till mer exakt information.
av Klabbe65
#1351873
Lockis skrev: tis 12 nov 2019, 08:55
Klabbe65 skrev:Ska få min vecka 1 enligt Min Volvo men man kan ju hoppas att den kommer som en julklapp i vecka 51/52 :-)
Hur lång tid brukar det ta från att man börjar tillverkningen tills att den kommer som steg 2 i Min Volvo?
Menar du byggd?
Min förra V60 kom till byggd 4-5 veckor efter att konfigurationen låsts. ca 2v innan beräknad leverans. Men då byggdes den bilen i Torslanda, räknar med att den nya som byggs i Gent är byggd 3-4v innan planerad leverans.
Förstår mig inte på Min Volvo, den 19/11 fick jag uppdatering på att leveranstiden minskat med 1 vecka men fortfarande står det vecka 1, pratade med säljaren och bilen ska komma den 20/12, idag så kommer det en ny uppdatering där det fortfarande står att leveransen är om 3 veckor och i vecka 1, vad är det för idé att skicka uppdatering med exakt samma info? Bilen borde ju vara byggd nu när det är ca 2,5 veckor kvar till leverans
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 17
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]