Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
#1348155
Jäklar va pissigt gjort! :mad:
Ta med polaren till däckhandlaren så får han betala direkt. Sen kan han få ta sig hem själv hur han vill.
av Solomon
#1348208
Perra83 skrev: fre 15 nov 2019, 00:30 Jäklar va pissigt gjort! :mad:
Ta med polaren till däckhandlaren så får han betala direkt. Sen kan han få ta sig hem själv hur han vill.

Han neka j e skit ledsen var på däckhandlaren nu blir priset 2600 per st.
Föra året köpte jag 1820 per st men då fick jag lite rappat nu flyger priset som fan.
Bara undvika att låna ut bilen till framtiden.
av UnleashFusion
#1348234
Solomon skrev: fre 15 nov 2019, 12:12
Han neka j e skit ledsen var på däckhandlaren nu blir priset 2600 per st.
Föra året köpte jag 1820 per st men då fick jag lite rappat nu flyger priset som fan.
Bara undvika att låna ut bilen till framtiden.
Din kompis bör ha lärt sig efter incidenten; när man lånar ens kompis/familjs bil. Han bör vara glad att det var däcken och inte karossen/lacken.. då hade han ångrat värre.
av Solomon
#1348241
UnleashFusion skrev: fre 15 nov 2019, 14:39
Solomon skrev: fre 15 nov 2019, 12:12
Han neka j e skit ledsen var på däckhandlaren nu blir priset 2600 per st.
Föra året köpte jag 1820 per st men då fick jag lite rappat nu flyger priset som fan.
Bara undvika att låna ut bilen till framtiden.
Din kompis bör ha lärt sig efter incidenten; när man lånar ens kompis/familjs bil. Han bör vara glad att det var däcken och inte karossen/lacken.. då hade han ångrat värre.
Jag själv glad att det var bara däcken men lite ledsen att när man neka till sin fel man förlorar pangar + kompis va.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1348261
Fälgen och däcket ser ut att blivigt skadade vid samma tillfälle. Det där ska din polare betala inget snack om det + koll av fyrhjuls inställning på seriös däck firma. Han ska betala både fälgar och däck.
Sen lånar du inte ut bilen till någon i framtiden .
Jag skrotade en polares gamla Volvo 144a en gång i tiden det var bara att göra rätt för sig och skaffa fram en likvärdig bil till honom. Vi är fortfarande polare.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1348271
Man lär ju sig vilka man kan lita på. Trist attityd filuren till vän har tyvärr, dock kan han ju vara ett blindstyre och inte vet och tror att han gjort det med. Men ändå...
av Solomon
#1348273
Konstig till vem ska jag lita. Jag boka tid 15:00 för att byta däcken firman sa nej det behöver inte byta helt okej sa de. Bara gummi som som skada inte tråden sa de.
Sen åkte jag till en verkstad och fråga om det behövs byta nej helt okej sa dem. Tredje firman sa att det är okej men bättre att byta lite farlig att köra med den sa dem. till vem ska jag lita?
av UnleashFusion
#1348279
Solomon skrev: fre 15 nov 2019, 17:35 Konstig till vem ska jag lita. Jag boka tid 15:00 för att byta däcken firman sa nej det behöver inte byta helt okej sa de. Bara gummi som som skada inte tråden sa de.
Sen åkte jag till en verkstad och fråga om det behövs byta nej helt okej sa dem. Tredje firman sa att det är okej men bättre att byta lite farlig att köra med den sa dem. till vem ska jag lita?
Jag tar det säkra över det osäkra. Tyvärr litar jag inte helt på vad en däckfirma säger angående däck.
Hade däcket fått sig en liten skada att den knappt syntes eller att man behövde gå väldigt nära för att se den och inte sett som dina, fine.
I detta fallet är risken högre att den exploderar(var som helst och när som helst.. en tickande bomb som man själv ska hålla koll? nej tack.
av vjohnj
#1348280
>Men skadan är hela vägen in till tråden på ena däck. Jag skulle byta. Har dom sett att det är in till tråd som du visade foto här?
Givare i kylaren hoppar ur

Låter som en rimlig orsak, blir väl til[…]

Jag använde domkraft vid byte på min S4[…]

Har läst igenom flera trådar om att byt[…]

Problemet är ju att sådana här app[…]