Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1344998
Lövet skrev:
Briander skrev:Lahegas är den enda som Volvo godkänner, lägger man något annat på en ny bil så tappar man lackgarantin.
Ja de säger det. Ska bli intressant hur de tänkt efterleva det. Är ju knappast så att de kommer skicka bilen till nåt slags labb för att ta reda på vad som ligger på lacken...
Ja jag håller med, hur det ska redas ut sedan är ju en annan sak, jobbade på ÅF med nybilsförsäljning där vi hade ett annat märke först på nybilarna men sedan blev det bara Lahega när Volvo tyckte att det var jätteviktigt.
#1345116
Jag fick iväg min beställning för 4 veckor sedan.

Men hoppas både din och min kommer lite tidigare, typ innan jul.....

Jag hoppas jag blir nöjd, senast jag körde Volvo var 1983... :-)
#1345150
PärH skrev: ons 30 okt 2019, 20:59 Jag fick iväg min beställning för 4 veckor sedan.

Men hoppas både din och min kommer lite tidigare, typ innan jul.....

Jag hoppas jag blir nöjd, senast jag körde Volvo var 1983... :-)
Nice, jag har en V60 - 19 idag som jag är väldigt nöjd med. Hade det inte varit för jobb byte hade jag haft kvar bilen. Denna beställda är dock privatköp.

För min del är det inte så viktigt när den levereras, men att den registreras innan nyår hade varit riktigt trevligt :-)

Edit: börjar misstänka att jag fått en befintlig beställning av handlaren då min beräknade leverans är 3v före dig även om jag beställde efter dig. När har du sista ändringsdatum på din?
Senast redigerad av 1 Lockis, redigerad totalt 0 gånger.
#1345152
epostaren skrev: ons 30 okt 2019, 21:41 Inga problem med Ditec på bilar köpta på Bilia i Skövde. En del har fått sin nya bil med Ditec redan applicerat när dom hämtar den på Bilia.

Fast bilia marknadsför lahega skyddet. Så då är det nog beställt specifikt att det ska vara ditec, tror inte ditec och lahega har riktigt samma prisbild. Är bilia i Skövde auktoriserad ditec Partner? Då bör väl dem isåfall lämna garanti på lacken/lackskyddet istället för Volvo?
#1345209
epostaren skrev: tor 31 okt 2019, 07:12 Ditec har utökad lackgaranti. Info finns på Ditecs hemsida...
Precis, så det är ju isåfall ditec man får. Vända sig till vid problem istället för Volvo, om man väljer att använda sig av ditec.
#1347958
Då närmar vi oss sista ändringsdagen (imorgon torsdag 14/11).
Har lyckats att inte göra någon ändring, även om det varit nära att Lounge Pro, Park Assist Pilot och 19" blivit tillagda.
Men jag har nog kommit överens med mig själv att det inte är värt 20.000 till för läderklädd instrumentpanel, Park Assist Pilot och större hjul som dessutom kommer öka på med 500kr per däck vid byte.

Däremot har jag börjat spana på ställe för att foliera grillen i blanksvart för att matcha resten av bilen.
Polestar optimering kunde tyvärr inte bokas in hos Mechanum i Malmö (Kampanj 6900:-) innan jag fått reg nummer, så hoppas deras kampanj ligger kvar året ut.
Mycket av anledningen till att jag "snålar" in på dessa summorna när det ändå är en bil för mer än 500.000 är att vi nyligen bestämt oss för att flytta så det behövs lite kapital inför flytten som kommer ske i Mars, detta i kombination med jobb byte och att första barnet anlände för 4v sedan gör att även 20.000 är lite svårt att motivera på så små saker.

Kan väl konstatera att inledningen på 2020 blir hektisk :)
#1348126
Och nu får man väl ändå anse att det är stängt för ändringar.
Och jag lyckades! Inga tillägg gjorda idag :-)

Nu är det bara en evighet att vänta innan bilen levereras :-(
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
Nya eller gamla V60

Nu har du ju inte svarat på om du kan tä[…]

XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]

Nytt avgasrör B234F

Väntar på delar till avgassystemet. Plo[…]

Kolla på skruvat, det verkar ha en del. M&a[…]