Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
#1347485
Körde hoj till jobb men det var faktiskt lite kyligt idag :-D Bilen får vila, nystädad och rengjort i lacken ;-)

Snöar i Sölden, Österrike nu. Var där för två veckor sedan och det var 17+ när vi kom fram då :-)
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1347978
@Micce1980, Friska takter det. Har du en offroad hoj kan du ju skaffa dubbdäck så slipper du skita ned bilen på hela vintern. Trista är att den jävla salten förstör allt aluminium på hojen så du får tvätta i allafall med mera. Salten skulle bort men det går väl inte det är för brottom för o anpassa farten nu förtiden. Det ser man ju varje vinter.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1347987
gubbstrutt skrev:@Micce1980, Friska takter det. Har du en offroad hoj kan du ju skaffa dubbdäck så slipper du skita ned bilen på hela vintern. Trista är att den jävla salten förstör allt aluminium på hojen så du får tvätta i allafall med mera. Salten skulle bort men det går väl inte det är för brottom för o anpassa farten nu förtiden. Det ser man ju varje vinter.
Hehe så sant. Är det bara över 6+ går det att köra via city till jobb men det beror lite på hur fuktigt det är i luften med, värmehandtag och handskydd som tar den värsta fartvinden räddar upp det. Nja, när saltet kommer för det nog vänta lite. Såg en video med en sporthoj (R1) från Norrland som hade dubbdäck och körde på vintern med, liiite att ta i kanske ;-) Sporthoj har man slutat med, gillar offroadare mer, man sitter bra och kan dessutom köra vart som

Anpassa farten, det låter som taget från en saga med John Blund ;-)
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1348063
@Micce1980, Har sett den hojen på riktigt en gång grym sak. Ja anpassa farten det är troligen inte möjligt idag så ja det är nog en saga nu. Vinterdäck var inte alltid man hade förr man tog sig fram men jobbigt kunde det vara.
Men folk tog sig tid o stanna och knuffa på om det behövdes inte bara stå o idiot tuta som nu. Vinterdäck lagen som kom är faktiskt en vettig lag.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1348067
gubbstrutt skrev: tor 14 nov 2019, 15:17 @Micce1980, Har sett den hojen på riktigt en gång grym sak. Ja anpassa farten det är troligen inte möjligt idag så ja det är nog en saga nu. Vinterdäck var inte alltid man hade förr man tog sig fram men jobbigt kunde det vara.
Men folk tog sig tid o stanna och knuffa på om det behövdes inte bara stå o idiot tuta som nu. Vinterdäck lagen som kom är faktiskt en vettig lag.
En sak som jag gör är att fråga om någon behöver hjälp ibland, oftast verkar de lite stressigt avböja. Ibland har jag kanske ändå böjt mig fram och håller saken åt de som de försöker passa in och de kan då så göra, efteråt är de i alla fall tacksamma. Så många är med rätt dåliga på att ta hjälpen med men ja de som hänger på tutan och tro att det löser problemet kan gnugga på en gammal lampa med när de kommer hem :)
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1348096
@Micce1980, Ja jag håller med om vad du säger. Jag har märkt det samma som du.
Användarvisningsbild
av Allinug
#1348205
Ja, ni snackar väl om några andra hojar än vad jag tänker på när jag hör ordet hoj... Men värmehandtag låter ju helt genialiskt!

Jag har kört slut på mina Schwalbe-vinterdäck till hojen. Dubben har gått igenom åt fel håll, men de har ju gått väldigt många mil också. Jag har inte hunnit köpa nya, utan har fått min mors nyinköpta, finska dubbdäck (som hon inte gillade). Dock är det 32-622 på dem, men jag kör med 37-622 på slang och däck. :-/ Vad tror ni, måste jag byta till smalare 32-slang för att det ska funka med 32-622-däck?
av mikebike
#1348239
Allinug skrev:Ja, ni snackar väl om några andra hojar än vad jag tänker på när jag hör ordet hoj... Men värmehandtag låter ju helt genialiskt!

Jag har kört slut på mina Schwalbe-vinterdäck till hojen. Dubben har gått igenom åt fel håll, men de har ju gått väldigt många mil också. Jag har inte hunnit köpa nya, utan har fått min mors nyinköpta, finska dubbdäck (som hon inte gillade). Dock är det 32-622 på dem, men jag kör med 37-622 på slang och däck. :-/ Vad tror ni, måste jag byta till smalare 32-slang för att det ska funka med 32-622-däck?
Nej, det funkar nog. Slangar brukar vara 25-37 mm t.ex. annars får du knycka morsans slangar också!
Jag köpte nya dubbdäck till pendlingscykeln redan tidigt i våras (rea), eftersom jag konstaterade att de gamla var slut när jag skiftade till sommardäck.
Användarvisningsbild
av Allinug
#1348410
Tack för svar! Det låter ju lovande. För mig blev det ett tidigt byte till sommardäck pga punka pga dubben. Men jag glömde kolla rean.
av mikebike
#1348428
Allinug skrev: lör 16 nov 2019, 13:23 Tack för svar! Det låter ju lovande. För mig blev det ett tidigt byte till sommardäck pga punka pga dubben. Men jag glömde kolla rean.
Förutom bakvända dubb så har jag råkat ut för att dubben försvunnit och en vass sten har tagit dess plats. Sedan har stenen ätit sig genom däck och slang!
  • 1
  • 166
  • 167
  • 168
  • 169
  • 170
  • 188

Hej Jag har en v70 MY 2011. Jag har märkt at[…]

Det låter som att temperaturgivaren inte ski[…]

säkring volvo v70n 2000 2,4t

Enligt Volvos gamla EWD ,skulle V70 -00 ha 4 s&aum[…]

Tja!! Varken ljusen till regplåtsbelysingen[…]