Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1342148
RobbanH skrev: lör 12 okt 2019, 13:41 Senaste halvåret , sedan karta 1266 , så har kartan fått fel hastighetsinfo på en ringväg i Helsingborg. Tyvärr slår detta igenom och övertrumfar skyltidentifieringen så man får varningar att man kör 50 km/h för fort . Är det fler i vårt långa land som upplever att kartorna blivit ”sämre” senaste tiden? Har påtalat till både Volvo support och ändrat i Here map creator, som var korrekt, men inget händer.
Vill inte stänga av skyltidentifieringfunktionen snarare navigatorn.

Hur gör man med ett sådant i-landsproblem?
Antar att du menar Österleden.. Rv 111..😁

Hos mig har det varit så under lång tid. Jag har senaste mjukvaran av alla de slag och till alla system och den visar ändå 50 km/h vid avfarten till filborna..

Jag tror jag la märke till det för åtminstone ett eller två år sedan..
#1342167
Hurra , en till som har samma fel/problem. När jag fick bilen hade den karta 1256 och den visade rätt men efter denna så är det fel. Har ett lustigare kartfel lite längre söderut där navigatorn vill att man skall köra vänstertrafik.

Det jag vill med denna tråd är att man om man hittar fel så skicka till Volvo support och påtala detta . Nu tror Volvo att allt bra och när något är fel är de för långsamma om de ens gör något.
#1346998
RobbanH skrev: lör 12 okt 2019, 19:13 Har provat med alla uppdateringar som kommit inklusive torsdagens 1280 men ”problemet ” är kvar. Here är långsamma verkar det som. :-(
Om du har tur så löser kanske den senaste version 1283 "problemet" ..., den släpptes 07/11/2019.
#1347270
Laddade ner och provkörde och neeeej samma fel. Here borde byta namn till There. Att inte kunna fixa en utav de större genomfartslederna i en stad på över 6 månader samtidigt som felet påtalats flertal gånger är pinsamt dåligt.
#1347923
Xanthopteryx skrev: mån 11 nov 2019, 12:05 Nu har jag själv ändrat på några ställen där hastigheten varit fel, via Here-hemsidan.
Får se om det slår igenom snart...
Jag antar att det var via mapcreator som du gjorde rapporteringen/ändringen?
#1348550
Om det är någon tröst så har nog alla biltillverkare som använder Here detta problem. Nu kör jag inte Volvo längre men det är 110 i Tingstadstunneln i Göteborg och ett par andra ställen på E6 där i krokarna där det är 80, 70 eller variabel hastighet... I Map creator är det ”rätt”.
Här finns en tråd där detta problem diskuteras https://www.tiguanforums.co.uk/viewtopi ... &start=130
#1348553
Jag kör där det finns variabel hastighet, bilen har inte visat fel en ända gång. Har även passerat massor med vägarbeten med tillfälliga skyltar, bilen visar även rätt hastighet där. Har navigation, varför blir det rätt i min bil?

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]

Ja Harman kardon låter mycket sämre i g[…]