Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1347756
Finns det bättre eller sämre slutsteg för HP systemen i V70?

Min V70 momentum -2012 har ganska klent ljud , dålig bas och låter inget vidare när man höjer volymen . Den ska ha 4x40w och slutsteget är en svart , enkel plåtlåda.

Min bror har en XC70 summum -2010 med HP systemet och där är det ett rejält mycket kraftigare ljud , mer bas och låter bra även vid mkt hög volym. Hans slutsteg ser dyrare ut , gjort i svartlackerad aluminium med kylflänsar på ovansidan.
Kan det vara så att slutstegen i summumbilar är kraftigare?? Ingen av oss har subwoofer i bilen och vi hade EQ i bilarna ställt på samma frekvenser när vi jämförde ljudet..

Någon som vet skillnaden? Är det möjligt att montera ett begagnat slutsteg i Alu- designen och ladda i mjukvara så att det fungerar i min bil?
#1347836
Jag har High Performance Multimedia 4x 40w , Navigation och 7 tums skärm i bilen .

Ja man vet ju aldrig vad som hänt men det finns inga missljud eller skrap i nån av högtalarna. Jag upplever att ljudet är lika (bra) i alla högtalarna.

Känns ungefär som det saknas effekt från steget när man spelar lite högre från ca 50% och uppåt. 🤔
Vi som beställt nya XC60

Snygg! Bra färgkombo med Dark.

Vi som beställt nya V60

8,99 och går snart ner. De har rörlig[…]

Motorn lär hålla längre än […]

Bruten fjäder framvagn

Hade bett om att få det skriftligt och kasta[…]