Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lockis
#1346229
jaqob skrev:
pellemando skrev:
jaqob skrev:Dubbelkolla bara så att Android Auto uttryckligen ingår när du beställer. Jag har som sagt en MY20 där "Volvo Original Smartphoneintegration" är tillvalt, men där bara Apple CarPlay fungerar. På beställningen står det uttryckligen bara Apple CarPlay, men tidigare verkar de två alltid gått hand i hand.
Båda ingår i Smartphoneintegrationen
Well, jag har två usb portar, varav en med vit ring, och stöd för Carplay men inte för Android Auto. Så jo, jag tycker man ska dubbkolla vad man beställer...
Det är jätte märkligt. Enda sättet att få det från fabrik är via teknik paketet och i detta är det smartphone integration med både carplay och android auto som gäller.
Något verkar ha blivit fel med din leverans, hade lyft det med säljare/PST direkt.
av jaqob
#1346235
Lockis skrev:
jaqob skrev:
pellemando skrev: Båda ingår i Smartphoneintegrationen
Well, jag har två usb portar, varav en med vit ring, och stöd för Carplay men inte för Android Auto. Så jo, jag tycker man ska dubbkolla vad man beställer...
Det är jätte märkligt. Enda sättet att få det från fabrik är via teknik paketet och i detta är det smartphone integration med både carplay och android auto som gäller.
Något verkar ha blivit fel med din leverans, hade lyft det med säljare/PST direkt.
Har pratat med Volvo, och de upprepar bara att Android Auto inte är släppt i Sverige, och vill inte riktigt svara på frågan...
"Anledningen till varför Android Auto än så länge inte är tillgängligt är på grund av att Google inte har lanserat det för den svenska marknaden." Vilket dock inte borde skilja sig mot för ett år sedan.

Den bifogade listan är från minvolvo, där det uttryckligen bara står "Apple car play".
Bilagor
biljpg.jpg
biljpg.jpg (38.49 KiB) Visad 985 gånger
av Lockis
#1346244
jaqob skrev: tis 05 nov 2019, 15:51
Lockis skrev:
jaqob skrev:
Well, jag har två usb portar, varav en med vit ring, och stöd för Carplay men inte för Android Auto. Så jo, jag tycker man ska dubbkolla vad man beställer...
Det är jätte märkligt. Enda sättet att få det från fabrik är via teknik paketet och i detta är det smartphone integration med både carplay och android auto som gäller.
Något verkar ha blivit fel med din leverans, hade lyft det med säljare/PST direkt.
Har pratat med Volvo, och de upprepar bara att Android Auto inte är släppt i Sverige, och vill inte riktigt svara på frågan...
"Anledningen till varför Android Auto än så länge inte är tillgängligt är på grund av att Google inte har lanserat det för den svenska marknaden." Vilket dock inte borde skilja sig mot för ett år sedan.

Den bifogade listan är från minvolvo, där det uttryckligen bara står "Apple car play".
Precis, inget teknik paket. Alltså ingen smartphone integration. Och ingen AA.
Hur carplay letat sig in förstår jag dock inte.
Att vända sig direkt till Volvo tjänar inget till. Deras svar är korrekt men dem har ingen koll på din bil. Du får gå via säljare/pst.
av dfa
#1346517
Dom kan ju inte marknadsföra att AA funkar eftersom Google inte släppt det officiellt. Dom har ju fått kritik innan för att man skriver att Smartphone Integration stödjer både AA och CarPlay.
Det betyder ju inte att inte AA funkar om man tar ned det från APKMirror...
av jaqob
#1347364
dfa skrev:Dom kan ju inte marknadsföra att AA funkar eftersom Google inte släppt det officiellt. Dom har ju fått kritik innan för att man skriver att Smartphone Integration stödjer både AA och CarPlay.
Det betyder ju inte att inte AA funkar om man tar ned det från APKMirror...
I mitt fall, jo. Bilen stödjer CarPlay men inte AA. Även om jag laddar hem AA till telefonen.
Som Volvo själva säger, man behöver ha en utgråad Android Auto ikon på "tredje" skärmen för att AA ska fungera.
Användarvisningsbild
av leiwi
#1347643
Hej alla
Jo visst fungerar Android Auto men ett antal saker är ett måste
Bilen måste ha "Smartphone Integration "
En kompatibel Android telefon
Rätt version av Android Auto ( för din telefons hårdvara) nedladdad till telefonen

AA fungerar fint när detta är gjort och telefonen ansluten med kabel i bilen och konfigurerad
En tråkig sak som JAG inte hittat någon lösning på ännu är att AA inte går att få upp i fullskärmsläge i Volvobilar ännu ( men jag macklar med det via AA s utveklingsmeny och kanske så...… Jag återkommer :-) :-)

Här är några bilder
aa1.jpg
Add description
aa1.jpg (243.99 KiB) Visad 776 gånger
aa2.jpg
Add description
aa2.jpg (273.92 KiB) Visad 776 gånger
aa5.jpg
Add description
aa5.jpg (229.71 KiB) Visad 776 gånger
Användarvisningsbild
av ducken
#1347764
Är mycket intresserad av om det går att få upp det i fullskärm.
Som det är nu är det lite litet och plottrigt tycker jag.

En annan fråga, har en ny volvo xc60 och när jag har AA anslutet så står det hos mig som på bilden ovan, "telefon via Android Auto". Klickar jag dör står det dock bara att telefonen ej är ansluten.
För att kunna ringa så får jag gå in i AA, välja telefonappen och köra därifrån.

Går det på något sätt att ansluta telefonen ist när jag kör AA?

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk



Senast redigerad av 1 ducken, redigerad totalt 0 gånger.
av Lockis
#1347765
ducken skrev:Är mycket intresserad av om det går att få upp det i fullskärm.
Som det är nu är det lite litet och plottrigt tycker jag.

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
Inte möjligt att göra. Tror inte dem har planer på det iheller, nu verkar det ju som om dem kommer byta ut sensus mot android helt och hållet dock.
Och om/när det bytet sker så kan det bli jätte bra :-)
Användarvisningsbild
av ducken
#1347766
Lockis skrev:
ducken skrev:Är mycket intresserad av om det går att få upp det i fullskärm.
Som det är nu är det lite litet och plottrigt tycker jag.

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
Inte möjligt att göra. Tror inte dem har planer på det iheller, nu verkar det ju som om dem kommer byta ut sensus mot android helt och hållet dock.
Och om/när det bytet sker så kan det bli jätte bra :-)
Låter ju inte dumt att de ska byta men det kanske dröjer.

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk

av Lockis
#1347768
ducken skrev:
Lockis skrev:
ducken skrev:Är mycket intresserad av om det går att få upp det i fullskärm.
Som det är nu är det lite litet och plottrigt tycker jag.

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
Inte möjligt att göra. Tror inte dem har planer på det iheller, nu verkar det ju som om dem kommer byta ut sensus mot android helt och hållet dock.
Och om/när det bytet sker så kan det bli jätte bra :-)
Låter ju inte dumt att de ska byta men det kanske dröjer.

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
XC40 i elbils version kommer med det tror jag.
Även Polestar 1 och 2 skulle ha det vill jag minnas.

Så jag tror definitivt det är påväg, men det kommer nog inte komma till nya uppdaterade XC90'n. Kan däremot komma till facelift på 60-serien, om dem inte hinner stoppa in det i 90-serien.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]